امضاء قرارداد ساخت پمپ‌های انتقال نفت گوره-جاسک



به گزارش صبح ساحل،قرارداد‌های ساخت ۵۰ پمپ مورد نیاز طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره - جاسک با ارزش تقریبی ۴۸ میلیون یورو، بین شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت‌های پمپ‌های صنعتی ایران، پمپیران و پتکو امضا شد.
مدت اجرای این طرح ۱۸ ماه است و طی این قرار داد تمامی پمپ‌های مورد نیاز طرح راهبردی خط انتقال گوره به جاسک با اتکا به توان داخلی تولید خواهدشد.

زنگنه:
از ساخت داخل حمایت می کنیم
وزیر نفت گفت:از ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت حمایت می‌کنیم.
بیژن زنگنه در مراسم امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت‌گوره-جاسک گفت:امروز روز آذربایجان و به نوعی روز تبریز است. صنعتگر و سرمایه‌دار تبریزی را باید وارد صنعت کرد که امروز در صنعت ساخت پمپ این اتفاق رخ داده است.

وی بابیان اینکه وقتی نفت فعال باشد، صنعتگران فعال خواهند بود افزود: نفت پیشران اقتصاد است و تنها مسئول تامین ارز مورد نیاز کشور نیست.

زنگنه یکی از اهداف اصلی در امضای این نوع قرارداد‌ها در سال رونق تولید، افزون بر حمایت از سازندگان داخلی زنده کردن امید در دل مردم است و ما می‌توانیم. وی افزود: دو موافقت‌نامه برای ساخت پالایشگاه در مکران داده شده و بقیه صنایع مانند ساخت پتروشیمی نیز در برنامه است تا چهره آن منطقه عوض شود.

وزیر نفت با اشاره به اینکه یکی از مهمترین تجهیزاتی که درصنعت نفت مورد نیاز است ماشین‌های دوار است و ما بیشترین واردات را در این بخش داریم گفت:ما به‌طور حتم در این شرایط با جدیت بیشتری ساخت داخل و ساخت ۱۰ قلم کالایی صنعت نفت را پیگیری خواهیم کرد.

زنگنه با بیان اینکه پارک علم و فناوری ری گام بزرگی برای توسعه و حمایت از فناوری است و امیدوایم در مسیر ساخت داخل حرکت کنیم گفت:: اینجا آمدیم تا بگوییم از ساخت داخل حمایت می‌کنیم همچنین این رویداد بهانه‌ای برای معرفی برنامه وزارت نفت برای ساخت داخل، و توجه به اهمیت طرح‌های توسعه‌ای در جاسک و مکران است.


ضرورت کاهش وابستگی به ماشین آلات صنعت نفت و گاز
وزیر نفت گفت:از ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت حمایت می‌کنیم.
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما آقای بیژن زنگنه در مراسم امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت‌گوره-جاسک گفت::امروز روز آذربایجان و به نوعی روز تبریز است. صنعتگر و سرمایه‌دار تبریزی را باید وارد صنعت کرد که امروز در صنعت ساخت پمپ این اتفاق رخ داده است.
وی بابیان اینکه وقتی نفت فعال باشد، صنعتگران فعال خواهند بود افزود: نفت پیشران اقتصاد است و تنها مسئول تامین ارز مورد نیاز کشور نیست.
آقای زنگنه تاکید کرد:یکی از اهداف اصلی در امضای این نوع قرارداد‌ها در سال رونق تولید، افزون بر حمایت از سازندگان داخلی، زنده کردن امید در دل مردم است و ما می‌توانیم.
وی افزود: دو موافقت‌نامه برای ساخت پالایشگاه در مکران داده شده و بقیه صنایع مانند ساخت پتروشیمی نیز در برنامه است تا چهره آن منطقه عوض شود.
وزیر نفت با اشاره به اینکه یکی از مهمترین تجهیزاتی که درصنعت نفت مورد نیاز است ماشین‌های دوار است و ما بیشترین واردات را در این بخش داریم گفت: ما به‌طور حتم در این شرایط با جدیت بیشتری ساخت داخل و ساخت ۱۰ قلم کالایی صنعت نفت را پیگیری خواهیم کرد.
وی گفت:: ماشین‌های دوار همچون کمپرسور‌ها، پمپ‌ها، الکتروموتور، دور متغیر و غیر متغیر در صنعت نفت و گاز بسیار مهم و حساس هستند و باید روی آن‌ها بیشتر تمرکز کنیم.
آقای زنگنه افزود: در شهر تبریز به عنوان یک قطب صنعتی، پمپ‌های خوبی ساخته می‌شود و سازندگان حتی درخواست کردند که ماشین‌های حساس دیگری را هم بسازند و ما از این مهم استقبال و حمایت خواهیم کرد.
وزیرنفت تاکید کرد: با توجه به کاربرد این ماشین‌ها اقدامات ما باید در ساخت آن‌ها بیشتر شود و بتوانیم نیاز‌های صنعت نفت و گاز را تامین کنیم.

زنگنه با بیان اینکه پارک علم و فناوری ری گام بزرگی برای توسعه و حمایت از فناوری است و امیدوایم در مسیر ساخت داخل حرکت کنیم گفت:: اینجا آمدیم تا بگوییم از ساخت داخل حمایت می‌کنیم همچنین این رویداد بهانه‌ای برای معرفی برنامه وزارت نفت برای ساخت داخل، و توجه به اهمیت طرح‌های توسعه‌ای در جاسک و مکران است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت:
در همه طرح‌ها رویکردمان حمایت از تولید داخل است.
مسعود کرباسیان، در مراسم امضا قرارداد ساخت الکترو پمپ‌های طرح خط انتقال گذره به جاسک با سه شرکت داخلی گفت::سه قرارداد ساخت الکتروپمپ‌ها که امروز امضا شد، بخشی از یک طرح ملی و راهبردی (طرح انتقال نفت خام گوره-جاسک) است که سرریز و برآیند این طرح یعنی اشتغال‌زایی و رونق و توسعه در مکران است.

وی افزود:با حجم کاری که طی کمتر از دو سال اخیر در این طرح انجام شده است، مطمئنم طرح در زمان مقرر تکمیل می‌شود.
معاون وزیر نفت گفت:: در زمینه تخصیص ارز، شرکت‌های طرف قرارداد ان‌شاءلله با مشکلی روبه‌رو نمی‌شوند.
وی ادامه داد:در این طرح اقدام‌هایی انجام می‌شود که تا به حال انجام نشده، مانند تولید ورق «نیس» که ماهانه ۳۰ هزار تن اسلپ از فولاد مبارکه خواهیم گرفت و در کارخانه فولاد اکسین خوزستان به ورق و سرانجام در کارخانه‌های لوله‌سازی به لوله تبدیل می‌شود.
کرباسیان با تاکید براینکه نفت هیچ‌گاه همکاران خود را در بخش‌های پیمانکاری و مشاوران تنها نخواهد گذاشت گفت::در زمینه تولید داخل، طی ماه‌های پیش نیز ۱۰ قرارداد از طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت امضا شد و به‌زودی تعداد دیگری از قرارداد‌های این طرح امضا خواهد شد.
وی افزود:در همه قرارداد‌های امضا شده، رویکرد حمایت از تولید داخل مدنظر است. در طرح بومی‌سازی ۱۰ گروه خانواده کالا‌های پرمصرف نفت، هشت گروه کالایی دیگر هم برای بومی‌سازی مدنظر قرار خواهد گرفت.
قرارداد‌های ساخت و خدمات پشتیبانی الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت خام از گوره به پایانه جاسک، میان شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و سه شرکت شرکت‌های پمپ‌های صنعتی ایران، پمپیران و پتکو امضا می‌شود.
قرارداد‌های ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت گوره-جاسک با حضور وزیر نفت امروز دوشنبه هشتم مهرماه امضا می‌شود.
شرکت ملی نفت ایران، هدف از امضای این قرارداد‌ها را ساخت ۵۰ پمپ و دریافت خدمات پشتیبانی استمرار بهره‌برداری پنج ساله به ارزش تقریبی ۴۸ میلیون یورو اعلام کرده است.
احداث خط لوله گوره- جاسک و پایانه صادراتی نفت خام در بندر جاسک، از طرح‌های اولویت‌دار شرکت ملی نفت ایران است که با استفاده حداکثری از توان پیمانکاران و سازندگان داخلی در دست اجراست. این طرح مشتمل بر بخش‌های ساخت حدود هزار کیلومتر خط لوله ۴۲ اینچ، پنج ایستگاه پمپاژ، تجهیزات اندازه‌گیری و پایش، احداث مخازن ذخیره‌سازی و ساخت اسکله صادراتی است.
با اجرای این طرح، امکان انتقال روزانه یک میلیون بشکه نفت خام از پایانه نفتی گوره در استان بوشهر به منطقه جاسک در ساحل دریای عمان فراهم می‌شود. بدین ترتیب جاسک دومین پایانه صادراتی نفت خام کشور، خواهد شد

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها