12

مهر

1403


سیاسی

اجتماعی

12 مهر 1398 15:37 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه این هفته بندرعباس اظهار داشت: مشروبات الکی هم عقلا و هم نقلا حرام است، بالاترین نعمتی که خداوند متعال به ما بندگان داده است که فخر ما است نعمت عقل است که باعث جدایی ما از صف حیوانات می شود و این وجه تمایز ما و حیوانات را نباید زائل کرد.

وی ادامه داد: مشروب خوار با زبان بی زبانی می گوید می خواهم در عقلم را ببندم  و این بشر از حیوانات هم پست تر است زیرا حیوانات تکلیفی ندارند و عقل هم ندارند.

امام جمعه بندرعباس ضمن تبریک هفته نیروانتظامی بیان کرد: دو ماموریت است که بین طلبه ها و نیرو انتظامی مشترک است ، ماموریت گهواره تا گور ، ما و شما از گهواره تا گور با مردم ارتباط داریم.

وی ادامه داد: مسؤولیت پلیس یک مسؤولیت اجتماعی است و نسبت به سایر نیروهای مسلح کارشان سخت تر است زیرا در معرض مردم و آسیب ها قرار دارند که اگر بتوانند خود را حفظ کنند اجرشان کمتر از رزمندگان خط مقدم نیست.

عبادی زاده تاکید کرد: پلیس از مردم و برای مردم و کارهای خوبی را انجام داده است، راه اندازی پلیس ۱۱۰، راه اندازی خط گویای پلیس ، راه اندازی مراکز مشاوره کارهای بسیار فاخری هستند.

خطیب جمعه بندرعباس اظهار داشت: پلیس برای تامین امنیت و رفاه مردم در ایام مختلف همه جا را پوشش داده اند و اگر روزی نباشند نظم اجتماعی به هم می ریزد.

وی ادامه داد: تامین امنیت امروز از نان شب برای ما واجب تر است که پلیس برقراری آن را بر عهده دارد.

عبادی زاده کرد:درصورتی که یک پلیس هم خلاف کرد ما حق نداریم بخاطر خطای او کل مجموعه نیروانتظامی را زیر سوال ببریم.

امام جمعه بندرعباس افزود: امروز مهم ترین تکلیف برای پلیس جلب اعتماد مردم است و این اعتماد سرمایه اصلی پلیس است و باید روز به روز تقویت شود و کسانی که به اعتماد مردم به پلیس خدشه وارد می کنند باید مورد برخورد قرار گیرند.

وی عنوان کرد: آسیب های اجتماعی ما مکعبی و چند وجهی است، اگر آسیبی در جامعه به وجود بیاید اولین انگشت اشاره به سمت پلیس گرفته می شود که پلیس عامل آن نبست بلکه برخورد کننده است و برخورد انتظامی آخرین مرحله است.

عبادی زاده اضافه کرد:کوتاهی‌های دستگاه های فرهنگی خروجی اش به سمت پلیس می رود و نباید ناهنجاری ها را معلول عملکرد پلیس بدانیم، نباید جلوی پلیس را گرفت زیرا نیروانتظامی موظف به اجرای قانون است.

امام جمعه بندرعباس خطاب به کارکنان نیروی انتظامی اظهار داشت: سعی کنید ارتباط عاطفی خودتان را با مردم بیشتر کنید اعتماد مردم سرمایه شما است و این سرمایه را افزایش دهید.

وی با اشاره به روز روستا و عشایر تبیین کرد: نقش روستا در اقتصاد کشور  خیلی نقش دارد اما امروز متاسفانه می بینیم سهم روستا در تولید ملی بسیار پایین آمده است و آن ها هم مثل شهرها به مصرف کننده تبدیل شده اند.

عبادی زاده بیان کرد: باید فرهنگ حفظ مردم در محیط های روستایی تقویت کنیم و به آن ها امکانات بدهیم و سهم روستاها باید در اقتصاد ملی افزایش یابد.

خطیب جمعه بندرعباس گفت: امروزه با اقداماتی که صورت پذیرفته مهاجرت مردم به روستاها بیشتر شده است و این مهاجرت معکوس به رشد روستاها کمک می کند.

وی با اشاره به بیانات رهبری در جمع فرماندهان سپاه ابراز داشت: یکی از آرزوهای همیشگی رهبر معظم انقلاب بستن بودجه بدون اتکا به نفت است که دولت می خواهد این کار را عملیاتی کند که این یعنی آغاز موفقیت و ثبات و این حرکت ، یک حرکت حداکثری است.

عبادی زاده خاطرنشان کرد: طبق توصیه مقام معظم رهبری مسؤولین باید به وضعیت دشوار مردم رسیدگی کنند تا مقاومت مردم روز افزون شود.

دیدگاه ها (0)
img