ایجاد مجتمع آموزشی(شهر مدرسه)در بندرعباس



به گزارش صبح ساحل،طرح ایجاد مجتمع آموزشی «شهرمدرسه» برای نخستین بار در کشور با بهره‌گیری از الگوهای جدید آموزشی در هرمزگان اجرا خواهد شد.
مجتمع شهرمدرسه توسعه یافته‌تر از مجتمع‌های آموزشی کنونی و با برخورداری از آخرین امکانات آموزشی و کمک آموزشی است که در سطح کشور به صورت پایلوت در استان هرمزگان اجرا می‌شود.
دکتر « فریدون همتی »، استاندار هرمزگان در نشست شورای برنامه‌ریزی هرمزگان گفت: تصویب طرح احداث مجتمع بزرگ آموزشی در بندرعباس از مهم‌ترین طرح‌های مصوب این نشست بود.
وی افزود: این مجتمع بزرگ آموزشی با  معماری بومی به مساحت ۲۰ هکتار توسط نوسازی مدارس با کمک بخش خصوصی احداث می شود.
 استاندار هرمزگان تصریح کرد: اجرای طرح احداث مجتمع بزرگ آموزشی(شهر مدرسه) به یکی از کارهای ماندگار در این استان تبدیل خواهد شد.
وی عنوان کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور با بهره‌گیری از الگوهای جدید آموزشی در استان هرمزگان اجرا می شود.
« نوید احمدی »، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان نیز در تعریف مدرسه هوشمند، گفت: مجتمع شهرمدرسه توسعه یافته‌تر از مجتمع‌های آموزشی کنونی و با برخورداری از آخرین تکنولوژی است که به صورت پایلوت در استان هرمزگان اجرا می‌شود.
وی، اصلی‌ترین ایده‌های به کار رفته در طراحی شهرمدرسه را توجه به استانداردهای آموزشی متناسب با معماری بومی منطقه و رعایت شاخص‌های مدارس سبز دانست و افزود: با توجه به اهمیت موضوع مدیریت انرژی، اهتمام به ایجاد و توسعه مدارس سبز بسیار حائز اهمیت است.
مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان گفت: مجموعه شهرمدرسه دارای فضاهای آموزشی و خدماتی است که فضاهای آموزشی آن نیز به مدارس پسرانه و دخترانه تقسیم شده است، این مدارس شامل شش مقطع تحصیلی اعم از سه مقطع متوسطه اول، دوم و ابتدایی دخترانه و سه مقطع نیز ویژه پسران است.
وی با اشاره به امکانات تکمیلی این مجتمع، اظهار کرد: سعی شده مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس دخترانه و پسرانه در یک مجموعه با فضاهای متعدد کمک آموزشی تجمیع شود و در این بین مدارس فضاهای خدماتی از قبیل مسجد، کتابخانه مرکزی، رستوران، استخر، سالن اجتماعات، سالن ورزشی، سالن روباتیک، آمفی تئاتر و بازارچه محلی نیز در نظر گرفته شده است.
احمدی گفت: در نشست شورای برنامه ریزی استان هرمزگان مصوب شده است که 20 هکتار زمین در مجموعه ۳۵۰ هکتاری بلوار پیامبر اعظم برای اجرای طرح در اختیار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه در احداث شهر مدرسه، پویایی و نشاط دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: طراحی فضاهای آموزشی این مجموعه براساس فناوری‌های نوین انجام شده وعلاوه بر سایبان‌های پنجره، کلاس‌های طراحی شده متناسب با درس های مختلف، پشت‌بام‌های سبز نیز در نظر گرفته شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها