استفاده از سیستم بازچرخانی آب باعث کاهش ۷۰ درصدی مصرف خواهد شد



به گزارش صبح ساحل،به نقل از مهر، علی فتی چهارشنبه شب در جلسه هم‌اندیشی با اساتید دانشگاه که با محوریت ضرورت توجه دانشگاهیان و بنگاه‌های اقتصادی و دانش بنیان به موضوع بهره‌وری و با حضور رئیس سازمان ملی بهره‌وری در پارک علم فناوری استان هرمزگان برگزار شد اظهار داشت: سال ۹۲ فعالیت پارک علم و فناری استان هرمزگان شروع شد و در حال حاظر ۳۸ شرکت را در خود جای داده است.

وی عنوان کرد: یک پارک علم و فناوری تخصصی نیز با رویکرد فعالیت‌های دریا محور در قشم فعالیت می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان تصریح با ذکر این نکته که جهت‌گیری شرکت‌ها در راستای ظرفیت‌های استان هرمزگان است، کرد: بیش از ۵۰ درصد از مدیران عامل شرکت‌های موفق پارک علم و فناری هرمزگان خانم است که نشان دهنده توانمندی بانون این منطقه است.

فتی تبدیل دانش به فناوری را شعار پارک علم فناوری هرمزگان دانست و مطرح کرد: ساختمان این پارک تا سال ۹۶ در تملک دانشگاه هرمزگان بود و مدتی پیش با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری این ساختمان به پارک علم و فناوری هرمزگان واگذار شد.

وی با ذکر این نکته که دانشگاه هرمزگان پس از دانشگاه صنعتی اصفهان دومین دانشگاهی است که پارک علم و فناوری را در خود جای داده است، بیان داشت: مساحت ساختمان پارک علم و فناوری چهار هزار و ۱۳۵ متر است و زمین اصلی پارک با مساحت ۴۳ هکتار نیز در دانشگاه هرمزگان قرار دارد.

رئیس پارک علم‌ و فناوری استان هرمزگان با بیان این نکته که پارک علم و فناوری هرمزگان دارای ساختمان هوشمندی است، تشریح کرد: یکی از شرکت‌های پارک تمام سیستم‌های ساختمان را هوشمند سازی کرده است و تا اواخر مهر ماه نیز گجت‌های باقی‌مانده نصب خواهد شد.

فتی پارک علم و فناوری هرمزگان را اولین مجموعه‌ای دانست که سیستم بازچرخانی آب را ایجاد کرده است، اظهار داشت: با استفاده از سیستم بازچرخانی آب موفق خواهیم شد که بیش از ۷۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشیم.

وی با ذکر این نکته که هر شبانه روزی یک منبع دو هزار لیتری آب پر خواهد شد که با فرایند خاصی تصفیه می‌شود، عنوان کرد: سعی شده است که المان‌هایی که در فناوری و بهره‌وری وجود دارد رعایت شود.

رئیس پارک علم‌ و فناوری استان هرمزگان مناسب نبودن قیمت حامل‌های انرژی را یکی از مشکلات موجود در کشور دانست و ابراز داشت: پارک تجربه‌های مناسبی در حوزه‌های بازچرخانی آب دارد و آماده است که تجربیات خود را با دستگاه‌های دیگر به اشتراک بگذارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها