اجتماع بزرگ اربعین یکی از اجتماعات بزرگ جهان است



به گزارش صبح ساحل ، نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه حمله کشور اسلامی ترکیه به کشور سوریه قابل‌قبول نیست، گفت: کشورهایی که به خاک دیگران تجاوز می‌کنند اولین قربانی آسیب هستند، ترکیه باید از تجربه جنایت عربستان در یمن درس بگیرد و سر عقل بیاید.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباسی اظهار کرد: بسیاری از منکرات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه اسلامی  معلول شرب خمر است.

وی افزود: در غرب که مشروبات الکلی را حرام نمی‌دانند، محققان عوامل مخرب آن را به مردمشان اعلام می‌کنند؛ در یکی از تیمارستان‌های غرب تحقیقی روی بیماران روانی انجام شد و فهمیدند ۸۵ درصد بیماران روانی، بیماران الکلی بودند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: یکی از دانشمندان بزرگ غرب پژوهشی بر روی سارقان و مرتکبان اعمال منافی عفت و قاتلان انجام داد و مشخص شد ۶۰ درصد قتل‌های عمد، ۷۵ درصد از ضرب‌وجرح‌های صورت گرفته، ۳۰ درصد جرائم منافی عفت و زنا با محارم و ۲۰ درصد سرقت‌ها معلول مشروبات الکلی بوده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده با اشاره به اینکه مردم اگر به فکر دین و ایمانشان نیستند به فکر سلامت جسم و جان خودشان باشند، خاطرنشان کرد: مصرف مشروبات الکلی مادر جرم‌ها و جرائم است.

وی ادامه داد: افرادی که مشروبات الکلی مصرف می‌کنند در زمان مرگ تشنه از دنیا می‌روند و وقتی فریاد تشنگی‌شان بلند می‌شود مأموران عذاب با آب گداخته از آن‌ها پذیرایی می‌کنند.

امام‌جمعه بندرعباس ضمن تأکید به ضرورت امربه‌معروف و نهی از منکر، عنوان کرد: تنها راه نجات جامعه اسلامی از همه بلایا تقوا است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده در بخش دوم خطبه‌های خود بیان کرد:  دستگاه‌هایی در نظام جمهوری اسلامی راه‌اندازی کردیم که در بلایای طبیعی به کمک مردم می‌آیند، به همه آن‌ها خدا قوت می‌گویم اما مهم است بدانیم که پیشگیری مسئله مهم‌تری است.

وی ادامه داد: در بلایای طبیعی مانند سیل منتظر سیل می‌مانیم به مردم ضرر و خسارت وارد شود بعد ورود می‌کنیم؛ باید قبل از آسیب رسیدن به جامعه فکری کرد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان خاطرنشان کرد: نتایج تحقیقات سیل شیراز این بود که بخش عمده این سیل محصول ندانم‌کاری‌های گذشته است، اطراف رودخانه را با فضای سبز و مجموعه‌های دیگر محصور کرده بودند و نتیجه این ندانم‌کاری خسارات مالی و جانی به جامعه بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده تصریح کرد: نباید منتظر بنشینیم حادثه‌ای به وجود آید بعد حرکت کنیم، باید هر چیزی که ممکن است جامعه را در معرض خطر قرار دهد بررسی و مشکلات را رفع کنیم.

وی ضمن تبریک روز جهانی استاندارد اظهار کرد: امروز کیفیت کالا خیلی مهم است و برای داشتن بازار خوب باید به استاندارد توجه کنیم، استاندارد به کالاهای ایرانی جایگاه و موقعیت می‌دهد.

امام‌جمعه بندرعباس تصریح کرد: روز پیوند اولیا و مربیان است، به همه خانواده‌ها توصیه می‌کنم ارتباط خود را با معلمین و مدرسه فرزندان خود بیشتر و با کمک هم مشکلت را حل کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده عنوان کرد: تربیت شامل سه ضلع خانواده، مدرسه و محیط است و اگر دو ضلع خانواده و مدرسه  پیوند مستحکمی داشته باشند مشکلات بهتر حل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجتماع بزرگ اربعین یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات جهان است و خالق آن مؤمنین و دلدادگان و چشم‌انتظاران امام زمان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در خصوص تحرکات اخیر در کشور عراق اضافه کرد: تکفیری‌ها، بعثی‌ها، نظام سلطه آمریکا و صهیونیست‌ها در عراق بلوا و اغتشاشی راه انداختند تا راهپیمایی اربعین را تحت تأثیر قرار دهند که کور خوانده‌اند و امسال موج عظیمی که راهی کربلا شدند در مقایسه با سال‌های گذشته بی‌نظیر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده ادامه داد: مردم با عشقی که به سیدالشهدا دارند مشکلات را نادیده گرفته و حماسه می‌آفرینند، همین حرکت حماسی بسیاری از مشکلاتی که دشمن برای جوامع اسلامی راه انداخته را حل می‌کند.

وی بیان کرد: به‌وضوح می‌بینیم که وقتی چند نفر که دورهم جمع می‌شود رسانه‌ها آن را سوژه تبلیغات خود می‌کنند اما گزارش تجمع عظیم شیعیان در کربلا را پخش نمی‌کنند چون می‌دانند این حماسه، حماسه بزرگی است.

امام‌جمعه بندرعباس  روز نیروی دریایی و حماسه دریادلان سپاه در مواجهه با ناوهای آمریکایی را گرامی داشت و افزود: از مجموعه هوادریا که آسمان ما را با کمک مجموعه سپاه برای مردم امن و برای دشمنان ناامن کردند تشکر می‌کنم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده اظهار کرد: حمله کشور اسلامی ترکیه به کشور سوریه قابل‌قبول نیست، ترکیه باید از سرنوشت عربستان عبرت بگیرد.

وی ادامه داد: کشورهایی که به خاک دیگران تجاوز می‌کنند اولین قربانی آسیب هستند، ترکیه باید از تجربه جنایت عربستان در یمن درس بگیرد؛ امیدوارم سر عقل بیاید، راه‌حل این است که گفت‌وگو کنند و منطقه کردهای سوریه را به دولت سوریه واگذار کنند نه اینکه حمله و ناامنی ایجاد کنند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان عنوان کرد: در بحث بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جوانان با همت و هوشیاری خود و با ابزارهایی موردنیاز و ابتکارات باید نظامی پیشرفته را رقم بزنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده تصریح کرد: امروز بایسته‌های نظام پیشرفته اسلامی بار کار روی جوانان است؛ جوانان شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت قرار دهند چراکه آینده نظام و انقلاب در دست جوانان است.

وی خاطرنشان کرد: جوانان باید از نواقص و کاستی‌های گذشته درس گرفته و آن‌ها را جبران کنند نه چماق!

امام‌جمعه بندرعباس بیان کرد: جوانان نگاه و روحیه انقلابی خود را حفظ کنند چراکه آینده کشور منوط به نگاه انقلابی جوانان است؛ رمز موفقیت و پیشرفت کار جهادی است.

انتهای پیام

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها