مدیرکل میراث فرهنگی:

۴ بنای تاریخی هرمزگان مرمت می‌شود.



به گزارش صبح ساحل به نقل از ایسنا، رضا برومند صبح امروز در نشست با فعالان حوزه میراث فرهنگی استان هرمزگان، اظهار کرد: ۴ بنای تاریخی در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، پارسیان و میناب از محل اعتبارات عمرانی سالجاری مرمت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در بندرلنگه بنای تاریخی قلعه مغویه مرمت می‌شود، افزود: قدمت بنا به دوره قاجاریه می‌رسد که در این فصل از مرمت دیوارچینی، اجرای سقف چوبی، جمع‌آوری لایه فرسوده، تقویت و بهسازی پی و جداره‌ها انجام می‌شود.

برومند با بیان اینکه فعالیت‌های مرمتی برکه‌های باران در بندرعباس نیز مرمت می‌شود، خاطرنشان کرد: بنای برکه‌های باران که در دوره صفویه ـ قاجاریه مورداستفاده قرار می‌گرفته، کف سازی محوطه و اجرای مسیر جداره‌های آن انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان بیان کرد: قلعه‌های هشنیز در پارسیان و هزاره در میناب نیز در سالجاری مرمت می‌شوند.

وی با بیان اینکه قلعه میناب به دوره قرون میانه اسلامی و قلعه هشنیز به دوره اسلامی می‌رسد، اضافه کرد: در بنای تاریخی هشنیز آواربرداری، استحکام‌بخشی برج، جداره‌های خارجی و مرمت اضطراری پشت‌بند قلعه و در بنای قلعه هزاره دیوارچینی، اجرای لایه اندود کاه‌گل، خشت‌مالی و خشت‌زنی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات فعلی پاسخگو نیازهای مرمتی استان هرمزگان نیست، تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌تنهایی نمی‌تواند اقدام به حفظ و احیا بناهای تاریخی کند و در این زمینه از ورود بخش خصوصی به این موضوع استقبال می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها