12

مهر

1403


اجتماعی

29 مهر 1398 11:13 0 کامنت

به گزارش سرویس جنوب کشور صبح ساحل، سالیانی است که شبکه‌های دیجیتال در کشور و به تبع آن در استان بوشهر جایگزین شبکه‌های آنالوگ شده است و مسؤولان از بهبود وضعیت پخش شبکه‌های صدا و سیما خبر داده بودند اما مدتی است که کیفیت پخش شبکه‌های دیجیتال از شهرستان دیر مشکلات و قطعی‌های پیاپی روبروست اما اکنون علاوه بر ضعف سیگنال در برخی از مناطق شهرستان متأسفانه تعدادی از شبکه‌ها نیز قابل دریافت نیست و یا همیشه در حال قطع و وصل است.

مردم دوراهک محروم از دیدن فوتبال

در این بین بیش از یک ماه است که مردم شهر دوراهک به‌خصوص جوانان از تماشای فوتبال لیگ‌های خارجی محروم هستند و شبکه «سه»  و «ورزش» هنگام پخش فوتبال لیگ‌های اروپایی مستند یا فیلم پخش می‌کنند.

یکی از ورزشکاران شهر دوراهک در گفتگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه بیش از یک ماه است که هنگام پخش مسابقات فوتبال خارجی یا تیم ملی در خارج از خانه شاهد پخش مستند یا فیلم به جای فوتبال از شبکه «سه» و «ورزش» هستیم، اظهار داشت: اگر مسؤولین برای این مشکل چاره‌ای نیاندیشند، قطعا در ۱۰ روز دیگر همه مردم دوراهک به سمت خرید ماهواره می‌روند.

عابد دوراهکی با اشاره به اینکه این روزها در گروه‌های مجازی شهر دوراهک همه به دنبال شماره نصاب ماهواره هستند، افزود: فوتبال با مردم عجین شده است و نمی‌توانند از علایقشان بگذرند آن هم با توجه به اینکه سرگرمی خاص دیگری نداریم.

وی ادامه داد: جوانان دوراهک شاید نزدیک به ۲۰۰ بار در قسمت وضعیت فضای مجازی خود به همین معضل پرداخته‌اند حتی با مسؤولین شهرستان و استان هم صحبت کردیم و کار به جایی رسید که از صدا و سیمای استان برای پیگیری مشکل به دوراهک آمدند و برای نصف روز شبکه «سه» را درست کردند اما بازهم مشکل پابرجاست.

روی آوردن مردم به ماهواره در ضعف شبکه‌های دیجیتال 

این جوان دوراهکی بیان کرد: با معاون صدا و سیمای استان بوشهر صحبت کردیم می‌گویند مشکل از پخش ماهواره‌ای استان بوشهر است، چرا مردم عسلویه، برازجان و خورموج و … مشکل ندارند فقط مردم دوراهک باید از دیدن فوتبال محروم باشند. ساعت ۱۲ یا یک شب موقع پخش فوتبال‌های خارجی مثل تیم رئال مادرید خیلی‌ها به خانه افرادی که ماهواره دارند می‌روند تا بلکه بتوانند فوتبال ببینند.

وی گفت: گفتند باید آنتن تلویزیون به سمت سایت اختر باشد ما هم رفتیم هزینه کردیم آنتن خریدیم و روی اختر تنظیم کردیم اما باز هم مشکل حل نشد. اگر از ماهواره هم بخواهیم استفاده کنیم باید از شبکه تاجیکستان و بین‌اسپرت مسابقات فوتبال را پیگیری کنیم، اما این درست نیست که به خاطر بازی فوتبال ماهواره را روی اروپا تنظیم کنیم که همه نوع کانال ناجوری دارد و این ارزش ندارد.

صدای مردم به گوش مسؤولین نمی‌رسد

دوراهکی تأکید کرد: صدای ما ظاهرا به گوش مسؤولین نمی‌رسد انتظار داریم با درج این خبر این مشکل جوانان دوراهک حل شود.

یکی دیگر از جوانان شهر دوراهک به خبرنگار ما گفت: قبلا هنگام پخش مسابقات فوتبال لیگ‌های اروپا، تلویزیون مردم دوراهک مستند یا فیلم سینمایی پخش می‌کرد اما تازگی‌ها دیجیتال قطع می‌شود. ۱۸ شبکه دیجیتال داریم که از کانال یک تا ۱۲ قطع می‌شود به‌گونه‌ای که حتی اگر بخواهیم یک فیلم ببینیم هم بین آن حداقل دو تا سه بار سیگنال قطع می‌شود.

وعده بی عمل صدا و سیما/ خانواده در معرض آسیب مخرب ماهواره‌

علی احمدی با بیان اینکه خود جوانان دوراهک از صدا و سیمای استان پیگیری کردند که قول دادند مشکل را برطرف کنند اما تاکنون خبری نیست، عنوان کرد: مسؤولین باید به مشکل رسیدگی کنند الان همه در فضای مجازی  از خرید ماهواره حرف می‌زنند، در حالی که درست نیست به‌خاطر سهل‌انگاری مسؤولین در حل مشکل دو شبکه، مردم به سمت ماهواره بیایند.

وی با اعلام اینکه با وضعیت پیش آمده جوانان و خانواده‌های دوراهکی در معرض آسیب شبکه‌های مخرب ماهواره‌ای قرار دارند، تأکید کرد: مردم دوراهک سرگرمی خاصی ندارند و مجبورند اوقات فراغت خود را با تماشای مسابقات ورزشی پر کنند. ما از فرماندار شهرستان و استاندار بوشهر می‌خواهیم با حل این مشکل مانع از افتادن جوانان در دام ماهواره شوند.

وضعیت نامناسب شبکه‌های دیجیتال در بردخون و آبدان

یکی از فعالان رسانه شهر بردخون  گفت: وضعیت شبکه‌های دیجیتال در شهر بردخون و روستاهای اطراف نامناسب و ضعیف است و مردم از این شرایط گلایه دارند، سال‌‌ها است که مردم از این مشکل رنج می‌برند اما تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته است.

نامجو زحمتکش  با تأکید بر اینکه با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن تقویت شبکه‌های صدا و سیما ضرورت دارد، بیان کرد: بسیاری از شبکه‌های دیجیتال در بردخون دریافت نمی‌شود و مردم به ناچار به سمت نصب ماهواره می‌روند.

رضا محمدی شهروند آبدانی نیز گفت: متأسفانه گاهی اوقات شاهد قطع سیگنال‌های تلویزیون در هنگام پخش هستیم و در مجموع شبکه‌های دیجیتال چندان وضعیت مطلوبی ندارند.

به گزارش فارس، انتظار است مسؤولین شهرستان دیر و استان برای حل مشکل ضعف شبکه‌های دیجیتال تدبیری بیاندیشند.

نمی توان یک نسخه واحد برای کل شهر کرمان پیچید 

به گزارش صبح ساحل، سید مهران عالم زاده عصر یکشنبه در نشست هم اندیشی با قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه هر کاری که بخواهد در حوزه اجتماعی انجام شود، نیاز به ساختار اجرایی دارد اظهار کرد: یک برنامه تدارک دیده به راحتی نمی تواند به سرعت اجرایی شود مگر آنکه سلسله مراتب مدیریتی را طی و هماهنگی های لازم انجام شود.

عالم زاده در ادامه به تشکیل شورای محلات توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان در محله های مختلف شهر کرمان اشاره کرد و افزود: در گذشته یک نفر به صورت انتصابی به عنوان شهردار محله فعالیت داشت که شاهد عملکرد خوبی از آنها نبودیم؛ هم اکنون با تشکیل شورای محلات و انتخاب شهردار از بین و توسط خود مردم محله شاهد فعالیت خوب و چشمگیری در محلات هستیم و هر روز نیز به تعداد شورای محلات محله ای افزوده می شود.

وی تصریح کرد: شورای محلات ظرفیت بسیار خوبی دارد و ارگان های مختلف می توانند از این ظرفیت برای تشکیل پایگاه سلامت، آموزش ها و فرهنگ‌سازی ها در زمینه های مختلف استفاده کنند.

عالم زاده تشکیل شورای محلات را اقدامی زیر ساختی عنوان و اظهار کرد: همه اقدامات در محله ها با رویکرد محله محوری انجام می شود؛ زیرا مشکلات و خواسته های محلات با یکدیگر متفاوت است و نمی توان یک نسخه واحد برای کل شهر پیچیده شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به راه اندازی شبکه شهروندی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اشاره کرد و گفت: با راه اندازی این شبکه خدمات ارزنده ای به شهروندان ارائه خواهد شد.

عالم زاده با اشاره به برگزاری جشنواره نوبهار و تابستانه شهروندی، افزود: برای اولین بار بود که در کشور، در کلانشهر کرمان این کار فرهنگی در مقیاس بزرگی انجام شد که خوشبختانه با استقبال خوب مردم همراه بود.

وی هدف از این اقدام را تزریق نشاط و شادابی در بین شهروندان عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن شهر کرمان در حوزه گردشگری باید به جایگاه اصلی و واقعی خود برسد.

شهردار کرمان با بیان اینکه متاسفانه در حوزه شهری کار مشاوره و پژوهش به خوبی انجام نشده است، افزود: اگر این اقدام انجام شود، تمامی برنامه ها با توجه به اولویت و زود بازده بودن و گرایش علمی پیش می رفت.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به آسیب پذیر بودن نیروهای شرکتی شهرداری که وابستگی قراردادی با شهرداری ندارند و از طریق شرکت ها حمایت می شوند، اشاره کرد و افزود: این آمادگی در شهرداری وجود دارد در قالب تفاهم نامه اقداماتی برای پرسنل قراردادی شهرداری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه بعضی از تفاهم نامه های بین ادارات و نهادها  فقط در قاب ها قرار گرفته و اجرایی نمی شوند، از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خواست پیش نویس تفاهم نامه ای  که ظرفیت اجرایی داشته باشند، آماده و برای شروع همکاری های بیشتر به شهرداری ارائه دهند.

وی گفت: شهرداری آمادگی هرگونه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای ارائه خدمات به شهروندان را دارد.

در ادامه صافی زاده قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ضمن تشکر از همکاری های بسیار خوب شهردار کرمان با دانشگاه علوم پزشکی در بخش های مختلف اطلاع رسانی، برگزاری دوره های آموزشی و فرهنگ سازی، برگزاری جشنواره های شاد نوبهار و تابستانه را اقدامی بسیار خوب و ارزشمند و مورد نیاز برای مردم کرمان عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به ارتباط تنگاتنگ شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی طی سال های گذشته، خواستار انعقاد تفاهم نامه در جهت  همکاری بیشتر و تنگاتنگ بین این نهاد در بخش های مختلف بخصوص حوزه پژوهش شد.

دیدگاه ها (0)
img