12

مهر

1403


حوادث

21 اسفند 1391 08:50 0 کامنت

صبح ساحل، حوادث _ باند سارقان مسلح  طلاجات در بستک دستگیر شدند و به  11 فقره سرقت موفق و 2 فقره سرقت ناموفق اعتراف کردند.

 

ماجرا از آن جا شروع شد که مدتی قبل مأموران انتظامی شهرستان بستک از تردد مشکوک  یک دستگاه خودرو ماکسیما به سرنشینی چهار نفر در شهر باخبر شدند که با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله تیمی متشکل از کلانتری و پاسگاه و پلیس های تخصصی شهرستان تشکیل شد. با تلاش های انجام شده مأموران انتظامی پاسگاه انوه در سیزدهم اسفند ماه خودرو مورد نظر را شناسایی و در یک اقدام ضربتی متوقف کردند. در بازرسی از خودرو یک قبضه اسلحه کمری مجهز به صدا خفه کن و تعدادی اشیاء و ابزار دخیل در امر سرقت مسلحانه کشف و سپس خودرو به همراه متهمان به پلیس آگاهی شهرستان انتقال داده شد.متهمان  در بازجویی به 13 فقره سرقت مسلحانه طلاجات در استان های آذربایجان غربی، فارس، اصفهان، بوشهر، مرکزی،قم و هرمزگان و فروش اموال مسروقه در استان لرستان اعتراف کردند. فرمانده انتظامی استان هرمزگان  در این خصوص گفت:بنا به اعتراف اعضای باند، سارقان مسلح 11 فقره سرقت موفق و 2 فقره سرقت ناموفق داشته که اعضای این باند دارای سابقه کیفری و زندان بوده اند.سردار رضا محمدی یگانه به شیوه و شگرد سارقان اشاره داشت و تصریح کرد: اعضای باند سارقان مسلح با سه دستگاه خودرو سواری ماکسیما، پژو 405 و سمند به صورت نوبه ای مرتکب اعمال مجرمانه می شدند، ابتدا محل مورد نظر خود را شناسایی و در اوایل شب یکی از متهمان با ورود به منازل از روی دیوار، سیم های تلفن ثابت را قطع و گوشی همراه اعضای خانواده را جمع آوری و در ادامه یکی از اعضای خانواده را وادار به نشان دادن جای اشیای قیمتی و طلاجات نمود و پس از سرقت طلاجات، آنها را به استان لرستان انتقال و در آن استان به فروش می رساندند.وی با بیان اینکه سه نفر از اعضای این باند برادر بودند و به صورت کاملاً حرفه ای و برنامه ریزی شده اقدام به سرقت مسلحانه می کردند افزود: با یاری خداوند و هوشیاری و تلاش مأموران انتظامی استان در یک اقدام ضربتی آنها دستگیر و زمین گیر شدند.سردار محمدی یگانه تعداد سرقت های مسلحانه ارتکابی باند دستگیر شده را، 2 فقره سرقت در اصفهان، 1 فقره بوشهر، 4 فقره سرقت در استان فارس، 2 فقره سرقت در هرمزگان، 2 فقره در آذربایجان غربی 1 فقره سرقت در استان مرکزی و 1 فقره در استان قم عنوان کرد و با توجه به شیوه و شگرد سارقان ، از عموم شهروندان خواست ضمن خودداری از نگهداری وجوه نقد و طلاجات  و جواهرات به میزان بالا در منزل، حتی الامکان آنها را در صندوق امانات بانک نگهداری نمایند.

 

  دستگیری باند ماموران قلابی

 

نهم اسفندماه جاری فردی به کلانتری پارسیان مراجعه وبا نگرانی  اعلام نمود که 3 نفر ناشناس با یک دستگاه پژو پارس، سد راه  خودروی برادرش که از محل کار به قصد منزل می آمد  در خیابان  300 دستگاه  با ایست چهار نفر لباس شخصی ،خودروی اش را کنار خیابان متوقف کرد. چهار نفر مسلح به سمت او آمدند و خود را از ماموران امنیتی معرفی کردند و از وی  خواستند تا برای  توضیحات با آنها برود وسوار خودروی پژو پارس آنها شود. بعد از خارج وی از خودرو، یکی از سارقان نیز پشت فرمان خودروی زانتیای نشست و دو خودرو از محل دور شد.در میانه راه افراد، صاحب خودروی زانتیا را درمیان کوههای فومستان رها کرده و رفتند.

 

 این موضوع در دستور پلیس قرار گرفت و  گشت  کلانتری،پس از بررسی میدانی متوجه شدند سارقان مسلح به سمت کوه های کوهستان در جاده لامرد متواری شدند.

 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به این مطلب گفت: ماموران به تعقیب سارقان پرداختند که راننده  خودروی زانتیا سرقتی، متوجه پلیس شد  و بر اثر سرعت زیاد، نتوانست خودرو را کنترل کند و  به گاردیل جاده برخورد کرد.

 

سردار محمدی یگانه ادامه داد: بلافاصله فرد از خودرو پیاده و از محل  متواری شد اما وی در کوه های اطراف به منطقه، محاصره و به دام افتاد. این مقام مسوول اضافه کرد: از این متهم  یک قبضه اسلحه کلاش با تیر خشاب، 29 تیر جنگی مربوط به اسلحه کلاش و یک عدد افشانه گاز اشک آور کشف شد.

 

سردار محمدی یگانه افزود:در بازرسی ها مشخص شد این  فرد دستگیر شده 34 ساله به نام ( خ_ م) ،سرگروه باند4 نفره است و در کارنامه اش، سرقت مسلحانه، دو فقره قتل،  یک فقره سرقت به عنف یک فقره تیراندازی به سمت ماموران پاسگاه لاورچهو به ثبت رسیده است. وی با اشاره به دستگیری سه نفر از اعضای این باند عنوان کرد:هر 4 نفر عامل ناامنی در بستک بودند و انگیزه سرقت  حمل و جابجایی مواد مخدر بوده است.

 

 

دیدگاه ها (0)
img