12

مهر

1403


اجتماعی

02 آبان 1398 13:03 0 کامنت

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: طرح کنترل ورود و خروج دام عشایر در سطح یک میلیون هکتار از مراتع استان آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل ، حبیب الله حاتمی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: طرح کنترل ورود و خروج دام عشایر در سطح یک میلیون هکتار از مراتع استان آغاز شد.

وی افزود: این طرح در سطح مراتع شهرستان های رودان و حاجی آباد در دو مرحله جلوگیری از ورود زود هنگام دام به مرتع و کنترل پروانه های چرای مجاز  اجرا می شود.

حاتمی گفت: جلوگیری از تخریب مراتع، جلوگیری از چرای زودرس قبل از آمادگی مرتع  وخاک، سم کوب شدن مراتع، کنترل پروانه چرا و جلوگیری از ورود دام های غیر مجاز بدون پروانه چرا و یا دام مازاد بر پروانه چرا، از اهداف اجرای این طرح است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان پیش بینی کرد حدود 30 هزار راس دام در این طرح مورد نظارت و بررسی قرار بگیرد.

حاتمی افزود: 10 گلوگاه جهت جلوگیری از ورود و خروج دام در خارج از زمان تعیین شده به استان در نظر گرفته شده است که برنامه کنترل ورود و خروج با نظارت ستادی اداره کل منابع طبیعی و ناظرین شهرستانی و همکاری شوراهای مناطق مختلف انجام می شود.

شایان ذکر است؛ هرمزگان دارای  چهار میلیون هکتار مرتع است.

دیدگاه ها (0)
img