13

مهر

1403


اجتماعی

11 آبان 1398 20:27 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل ، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده عصر شنبه در دیدار با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: به دلیل نبود رشته‌های ماموریت محور و متناسب با نیاز منطقه، امکان همراهی کافی و لازم میان صنعت و دانشگاه به ویژه در بخش صنایع بومی استان وجود ندارد.

وی افزود: ما امیدواریم با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری، دانشگاه‌ها بتوانند رشته‌های مورد نیاز استان را تعریف کنند و پاسخگوی نیازهای هرمزگان باشند.

حجت الاسلام عبادی زاده خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان فعالیت خوبی در استان دارند و در مسیر گام دوم انقلاب در حال حرکت هستند که به طور یقین این موضوع برکات بسیاری برای هرمزگان خواهد داشت.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: حمایت و هدایت شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنایع کوچک و سبک، صنایع دستی و گردشگری می‌تواند به تقویت اشتغال و پیشرفت جوانان دانش آموخته استان کمک بسیاری نماید که خوشبختانه با جدیت از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می‌شود.

اقتصاد دانش بنیان و رویش نسل جدیدی از کارآفرینان

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز در این دیدار بیان داشت: با ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان که بر توسعه پایدار تاکید می‌کند، شاهد حضور نسل جدیدی از کارآفرینان در جامعه خواهیم بود که خاستگاه آن نسل جوان خلاق و نوآور و دانشگاهیان هستند.

سورنا ستاری با اشاره به تلاش‌های این معاونت برای رونق زیست بوم دانش بنیان، افزود: در این مسیر نیازمند همدلی و یک عزم ملی هستیم.

وی با تاکید بر همخوانی توسعه مطابق با ویژگی‌های منطقه‌ای و استانی، گفت: جوانان خلاق و باانگیزه، موتور محرک این توسعه هستند و باید مورد حمایت واقع شوند.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان تصریح کرد: از دیدگاه این اقتصاد، محور توسعه پایدار، مزیت‌های بومی است و اشتغال و ارزش افزوده‌ای که از این حوزه حاصل می‌شود، بسیار بیشتر و مفیدتر از صنایع غیربومی خواهد بود.

ستاری در این نشست بر حمایت از رونق کسب و کارهای دانش بنیان و استارتاپ ها در حوزه مزیت‌های بومی استان هرمزگان مانند صنایع دستی و دریایی تاکید کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بیان داشت: اقتصاد دریا یک حوزه بکر و درآمدزای متعلق یه استان هرمزگان است که با حمایت از توسعه کسب و کارهای دانش بنیان در این حوزه، شاهد اشتغال و ثروت آفرینی قابل ملاحظه‌ای خواهیم بود.

افتتاح برج فناوری هرمز در بندرعباس، نشست با فناوران، شرکت در جلسه رونق تولید و اقتصاد دانش بنیان، بازدید از مرکز فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از جمله برنامه‌های سفر ستاری به هرمزگان است.

دیدگاه ها (0)
img