۸۰۰ سازه آبخیزداری در استان احداث می‌شود



به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریدون همتی عصر امروز در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به انجام مطالعات بر روی تالاب‌های استان، اظهارداشت: تالاب‌های موجود در هرمزگان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار خوب و پر جاذبه ای در راستای گردشگری دارند.

وی ادامه داد: انجام مطالعات بر روی تالاب‌های استان یک اقدام بسیار موثر در راستای شناخت ظرفیت و توان اکولوژیک تالاب ها و تعیین نوع کاربری آنهاست که تاکنون مطالعه بر روی تعدادی از تالاب‌ها انجام شده و بر روی مابقی هم در حال انجام است.

استاندار هرمزگان در ادامه ایجاد سازه‌های آبخیزداری در سراسر این استان را یکی از رویکردهای مهم برشمرد و افزود: سال گذشته ۷۰۰ سازه بزرگ و کوچک آبخیزداری در سراسر هرمزگان با منابع و اعتبارات دولتی و مشارکت مردم ایجاد شد که در بارندگی‌ها به خوبی آبگیری شدند.

همتی بیان کرد: در سال جاری نیز ۸۰۰ سازه آبخیزداری در سراسر هرمزگان احداث می‌شود که از محل منابع صندوق توسعه ملی ۶۲ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح‌ها جذب شده و از اعتبارات استانی نیز به آنها تخصیص می یابد و همچنین از مشارکت مردمی برای این پروژه‌ها استفاده می‌کنیم.

وی گفت: سازه‌های آبخیزداری مزایای بسیاری از جمله جلوگیری از فرسایش خاک، تامین آب شرب روستاها، ایجاد محیط‌های مناسب برای گردشگری، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، تقویت کشاورزی و حفاظت از محیط زیست را به همراه دارند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: این سازه‌ها برای مردم در مناطق مختلف بسیار مفید هستند و فرصت‌های مناسب اشتغالزایی و تولید را ایجاد کرده‌اند و با جدیت اجرای این طرح‌ها در سراسر استان را پیگیری می‌کنیم.

وی همچنین اقدامات صورت گرفته در حوزه حفاظت از منابع آب و به ویژه تامین آب کشاورزی در استان را بسیار خوب برشمرد و اظهار داشت: سال گذشته نوسازی شبکه آبیاری سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات در شهرستان میناب انجام شد و از سد میناب نیز به آنها تخصیص آب صورت گرفت.

همتی اضافه کرد: برای سال جاری نیز نوسازی شبکه آبیاری سه هزار هکتار دیگر از اراضی کشاورزی و باغات در شهرستان میناب و همچنین تجهیز آنها به آبیاری نوین و الگوی کشت مناسب در دستور کار و در حال اجراست که در ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای مردم و فعالیت های تولیدی در این شهرستان بسیار موثر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها