جاسک در صدر بارندگی هرمزگان/ناپایداری جوی و دریایی ادامه دارد



به گزارش صبح ساحل، مجتبی حمزه نژاد با بیان اینکه از ابتدای هفته تاکنون در جاسک ۵۵.۴ میلی‌متر باران باریده است، اظهار کرد: در این مدت در رودان ۴۱.۲ ، بندرلنگه ۳۷.۳ و در پارسیان ۲۷.۸ میلی‌متر باران باریده است.

کارشناس هواشناسی هرمزگان اضافه کرد: در پارسیان ۲۷.۵، میناب ۲۶.۵ و در سردشت ۲۲.۹ میلی‌متر باران بارید.

حمزه نژاد بیان کرد: در بوموسی ۲۷.۵، بندرعباس ۱۷.۸ میلی‌متر، جزیره لاوان ۲۱ ۲۱.۵ و در جزیره سیری ۱۷.۹ میلی‌متر باران بارید و میزان بارش‌ها در ایستگاه‌های باران‌سنجی بستک، خمیر، حاجی‌آباد و قشم کمتر از ۹ میلی‌متر ثبت شد.

وی اظهار کرد: ناپایداری جوی و دریایی به‌ویژه در مناطق دریایی و جزایر خلیج‌فارس بعدازظهر و شب ادامه دارد و با توجه به افزایش لحظه‌ای سرعت باد از تردد دریایی خودداری شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان هرمزگان اظهار کرد: در مناطق غربی و جزایر خلیج‌فارس و به‌تدریج در ساعات بعدازظهر در سایر نقاط شاهد فعالیت موج ناپایدار بارشی خواهیم بود که شدت فعالیت در ساعات بعدازظهر و شب (سه‌شنبه) تا صبح چهارشنبه ۲۰ آذر پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: با تقویت موج بارشی در مناطق دریایی استان در ساعاتی رگبار نسبتاً شدید باران و رعدوبرق و وقوع تندباد لحظه‌ای خواهیم داشت که توصیه می‌شود به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و شب با توجه به امکان افزایش لحظه‌ای سرعت باد از تردد دریایی خودداری شود.

حمزه نژاد در پایان گفت: این سامانه بارشی تا ظهر چهارشنبه در مناطق شرقی استان فعالیت خواهد داشت و به‌تدریج از استان خارج خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها