پیگیری ماجرای پیدا شدن قرص در مواد غذایی



به گزارش صبح ساحل و به نقل از خبر هرمزگان، دکتر فاطمه نوروزیان در گفت و گوی اختصاصی با خبر هرمزگان ضمن تایید دریافت این گزارش ها اظهار داشت: قرص هایی که ادعا می شود در بسته بندی کیک ها پیدا شده، جهت تعیین ماهیت و مواد تشکیل دهنده به آزمایشگاه ارسال شده و منتظر نتیجه هستیم.

وی ادامه داد: در گزارش ها و نمونه های دریافتی از چند شهرستان هرمزگان از جمله خمیر و پارسیان، شکل و اندازه قرص ها و حتی شرکت تولیدی کیکها با یکدیگر متفاوت بوده است.

این مسئول اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته توسط معاونت بهداشتی دانشگاه و شبکه های بهداشت و درمان استان هرمزگان، از نمونه ها و اقلام مشابه گزارش شده از فروشگاه ها و انبارهای مختلف شهر جمع آوری و در حضور کارشناسان معاونت بهداشتی و غذا و دارو باز شد و پس از بررسی دقیق هیچ گونه مواد غیر طبیعی ( قرص و یا کپسول) در آنها مشاهده نشد.

وی تاکید کرد: با اطمینان اعلام می کنیم محصولات تولیدی در کارخانجات داخلی طبق بررسی های متعددی که انجام شده هیچ گونه آلودگی نداشتند؛ فقط لازم است شهروندان محصولات شناخته شده و معتبر را که دارای علامت استاندارد و برچسب اصالت می باشند، از مغازه ها و فروشگاههای معتبر تهیه و استفاده کنند.

دکتر نوروزیان اضافه کرد: مواد غذایی که دارای برچسب استاندارد و پروانه تولید است و تاییدیه بهداشت دارد، به شرطی که بسته بندی آنها دست نخورده و سالم باشد؛ سالم است و مردم می توانند بدون دغدغه آنها را مصرف کنند.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با توجه به خبرهای غیر رسمی و گزارش هایی مبنی بر وجود قرص ها یا داروهایی در برخی کیک ها با بررسی کارشناسی که همکاران بهداشت محیط و کارشناسان غذا و دارو دانشگاه داشتند و مشاهده چرخه تولید کیک ها که بصورت صنعتی تولید می شود و بر اساس اظهارات مدیر عامل یکی از شرکت‌های تولید کننده کیک ، عملا امکان اینکه جسم خارجی بزرگی مثل قرص و یا کپسول از نازل دستگاه که خمیر کیک را جهت پخت تزریق می کند وجود ندارد و در فرآیند تهیه کیک که در دمای بسیار بالا پخت می شوند؛ بدون شک هر گونه محصول خارجی که ادعا می شود در کیک وجود دارد با این درجه حرارت از بین می رود.

وی تصریح کرد: خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی و حوزه بهداشت هرمزگان سلامت مردم است؛ اما سلامت روانی هم در کنار سلامت جسمی باید به آن پرداخته شود به نظر میرسد رواج چنین رفتارهای غیر اخلاقی باعث ایجاد یک نا امنی روانی و به مخاطره افتادن بهداشت روانی افراد می شود و همان اندازه که سلامت جسمی حائز اهمیت است سلامت روانی نیز اهمیت دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها