بیش از ۸۲ واحد صنایع شیلاتی در هرمزگان فعال است



استان هرمزگان از جمله مهمترین مناطق کشور در حوزه شیلات و فعالیت‌های شیلاتی محسوب می شود و هم اکنون بیش از ۸۲ واحد صنایع شیلاتی در این استان فعال است.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایرنا، این استان با داشتن ۹۰۰ کیلومتر ساحل و ۱۴ جزیره به عنوان بزرگترین استان جنوبی کشور در زمینه صید و صیادی و پرورش آبزیان محسوب می شود و شیلات به عنوان محور اصلی توسعه این استان مطرح می باشد و همین امر موجب توسعه فعالیت های صنایع شیلاتی در منطقه شده است.

میزان صید سالیانه آبزیان توسط صیادان هرمزگان ۲۸۰ هزار تن ، تولید میگوی پرورشی ۲۲ هزار تن و فعالان صنعت شیلات در این استان بیش از ۳۰ هزار نفر اعلام شده است.

رییس گروه پایش صنایع شیلاتی اداره کل شیلات هرمزگان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۲ واحد صنایع شیلاتی در این استان فعال است و هرمزگان به عنوان قطب صنایع شیلاتی در سطح کشور مطرح است.

حمید امانی زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: از جمله مهمترین و بزرگترین واحدهای صنایع شیلاتی فعال در هرمزگان می توان به کارخانه تولید پودر ماهی اشاره کرد که در این بخش بزرگترین کارخانه در سطح کشور است.

وی افزود: این کارخانه در شهرستان قشم واقع شده و با ظرفیت تحویل گیری ۱۵۰ تن ماده اولیه در روز فعالیت می کند.

امانی زاده خاطرنشان کرد: اولین کارخانه تولید کنسرو کشور نیز در استان هرمزگان واقع شده که این واحد تولیدی هم اکنون با تولید سالیانه ۲۰ میلیون قوطی کنسرو از دهه ۳۰ هجری شمسی تاکنون فعال است.

رییس گروه پایش صنایع شیلاتی شیلات هرمزگان تصریح کرد: این استان در بخش عمل آوری و بسته بندی آبزیان نیز با بهره مندی از ۵۰ واحد با ظرفیت نگهداری بالا در جایگاه خوبی در سطح کشور قرار دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها