12

مهر

1403


اجتماعی

07 دی 1398 19:00 0 کامنت

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سواحل مکران ظرفیت ایجاد منطقه آزاد گردشگری با محوریت شهر گردشگر دارد که پیشنهاد آن به معاون اول رییس جمهوری داده شده است.

به گزارش صبح ساحل، علی‌اصغر مونسان روز شنبه در جریان بازدید از کشتی تفریحی درحال ساخت بخش خصوصی در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ایزوایکو گفت: بسیاری از کشورها اقدام به ایجاد شهرهای گردشگری کرده‌اند که آخرین نمونه آن عربستان سعودی است.

وی ادامه داد: هفت منطقه آزاد کشور تجاری صنعتی هستند که ایجاد این منطقه آزاد گردشگری در سواحل مکران می‌تواند کمک موثری برای ارزآوری و بهبود شاخص‌های اقتصادی کند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: حضور گردشگران و رونق گردشگری در هر منطقه‌ای می‌تواند توسعه و پیشرفت را به همراه داشته و نمی‌توان شهر پیشرفته‌ای در جهان یافت که گردشگری در آن وجود نداشته باشد.

مونسان بیان داشت: توسعه تنها با صنعت محقق شدنی نیست که شهرهای صنعتی کشور نمونه‌ای برای اثبات این واقعیت هستند، این شهرها به صورت تک بُعدی رشد کرده و اکنون دچار معضل‌ها و مشکل های مختلفی از قبیل اسیب دیدن زیست بوم‌ها می‌باشند.

وی، در بخش دیگری از سخنانش گفت: هرمزگان بایک هزارو ۲۰۰ کیلومتر طول ساحل یکی از قطب‌های گردشگری دریایی است، گردشگری این استان در گذشته در یک یا ۲ جزیره متمرکز بود ، این درحالی بود که این استان دارای جزایر متعددی است که همه آنها قابلیت گردشگری دارند.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به کشتی گردشگری درحال ساخت متعلق به بخش خصوصی هم اشاره کرد و گفت: امیدواریم این کشتی تا پایان سال به بهره برداری برسد.

مونسان در پاسخ به سوالی پیرامون صنایع دستی اظهار داشت: حدود ۲۹۸ رشته هنری صنایع دستی در کشور وجود دارد که تعداد زیادی از تولیدکنندگان آنها را جوانان تشکیل می‌دهند.

وییاد آورشد: اقدام‌های مناسبی برای بازاریابی و فروش این مصنوع‌ها در دولت یازدهم و دوازدهم انجام شده و شرایط بهتری نسبت به گذشته برای بخش صنایع دستی بوجود آمده، اما معتقدم بخش صنایع دستی مظلوم بوده و باید بیش از این‌ها به این بخش بپردازیم.

دیدگاه ها (0)
img