12

مهر

1403


اجتماعی

15 دی 1398 09:17 0 کامنت

سی سی پور گفت: امروز در استان ناپایداری جوی و دریایی پیش بینی می شود و با تاثیر موج ناپایدار بارشی در استان بارش باران طی ساعاتی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

به گزارش صبح ساحل، مرضیه سی سی پور، کارشناس هواشناسی هرمزگان با بیان اینکه  امروز در استان ناپایداری جوی و دریایی پیش بینی می شود ، گفت: با تاثیر موج ناپایدار بارشی در استان بارش باران طی ساعاتی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید خواهیم داشت، و به تدریج دراکثر نقاط افزایش ابرناکی پیش بینی می شود.

وی افزود: از ساعات بعدازظهر و شب تاثیرات سامانه بارشی در اکثر نقاط استان به ویژه مناطق شمالی و غربی به صورت رگبار باران  گاهی با رعد وبرق خواهد بود .

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان توصیه کرد: با توجه به تاثیرات قابل ملاحظه  سامانه بارشی در استان های همجوار شمالی و غربی ،از تردد های غیر ضرور  جاده ای و تردد در حاشیه  رودخانه های فصلی خودداری شود .

سی سی پور عنوان کرد: این سامانه بارشی تا صبح دوشنبه در مناطق شرقی استان فعال خواهد بود و در این مناطق نیز طی ساعاتی قابل ملاحظه خواهد بود.

وی افزود: در مناطق دریایی نیز از ساعات بعدازظهر به تدریج وزش بادهای نسبتا شدید شمال غربی  گاه تا ۴۵ کیلومتر در ساعت خواهیم  داشت که سبب مواج شدن دریا خواهد شد

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: تمهیدات لازم در بنادر استان صورت گیرد از میزان سرعت باد روز دوشنبه در تنگه هرمز کاسته خواهد شد اما خلیج فارس نسبتا مواج است.

سی سی پورخاطرنشان کرد: از لحاظ دمایی از صبح دوشنبه شاهد کاهش دمای کمینه در استان به ویژه مناطق غربی خواهیم بود که تا روز چهارشنبه در اکثر نقاط استان ماندگار است.

دیدگاه ها (0)
img