12

مهر

1403


اجتماعی

16 دی 1398 09:08 0 کامنت

مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان گفت: ۱۴۲ زندانی دیه و جرایم غیرعمد از ابتدای سالجاری تاپایان آذرماه امسال از زندان‌های این استان آزاد شدند.

به گزارش صبح ساحل، احمد مرادی‌نژاد عصر یکشنبه گفت:بدهی این افراد بیش از ۴۴۷ میلیارد ریال بود که ۱۱۳ میلیارد ریال آن را شاکیان گذشت کردند.

وی بیان داشت: این تعداد زندانی شامل ۱۳۹ مرد و ۳ زن است که چهار نفر به علت دیه، ۶۸ نفر به علت بدهی مالی و ۵۸ نفر نیز به خاطر مهریه و ۱۲ نفر نیز به خاطر پرداخت نکردن نفقه در زندان بودند.

مدیرعامل ستاد دیه هرمزگان اظهارداشت: هم اکنون نیز ۸۶ زندانی جرایم غیرعمد با بدهی بیش از ۱۸ میلیارد ریال در زندان‌های استان به سرمی‌برند.

مرادی‌نژاد یادآورشد:۱۰ نفر از این زندانیان به خاطر دیه، ۵۲ نفر بدهی مالی و ۲۴ نفر مهریه ونفقه در زندان حبس هستند.

وی از خیران و شهروندان خواست، باتوجه به ماه‌های پایانی سال و در صورت داشتن توان مالی، کمک‌های نقدی خود را برای آزادی زندانیان از طریق سامانه پیامکی تلفن همراه# ۷۷۷۷۰۷۶*۷۸۰* به ستاد دیه پرداخت کنند.

این مسوول اظهارداشت: همچنین ستاد دیه درهرمزگان آماده دریافت کمک‌های نقدی خیران ومسوولان با واریز به شماره حساب ۰۱۰۶۱۱۰۰۳۱۰۰۷ و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۳۶۷۰۶ بانک ملی است.

زندانیان جرایم غیرعمد از جمله افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتی غیرکلاهبرداری وحوادث کارگاهی، ناخواسته گرفتار میله‌های زندان شده‌اند.

منبع: ایرنا

دیدگاه ها (0)
img