12

مهر

1403


شهرستان‌ها

18 دی 1398 19:35 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، پس از درج خبری در خبرگزاری فارس با عنوان «ساحل بکر بندرمقام زیر تیغ لودر!» عصر امروز با دستور امید آزادی دادستان شهرستان بندرلنگه، ساخت و ساز خارج از حریم مجوز در ساحل بندرمقام تخریب شد.

تخریب سازه‌ها در ساحل بندرمقام با حضور علی نیکویی فرماندار و امید آزادی دادستان و جمعی از مسؤولان شهرستان بندرلنگه صورت گرفت.

*فرماندار بندرلنگه: ساخت و ساز خارج از حریم طرح واگذاری است

علی نیکویی فرماندار بندرلنگه عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این خصوص اظهار کرد: مجری طرح پرورش لارو میگو در ساحل بندرمقام ساخت و سازی را خارج از حریم طرح واگذاری انجام داده بود و به ساحل تجاوز کرده بود که امروز به دستور دادستان بندرلنگه ساخت و سازهای غیرمجاز آن تخریب شد.

وی افزود: فعلأ طرح مذکور متوقف شده است و در خصوص ادامه و یا عدم ادامه این طرح در حال بررسی‌های بیشتر هستیم که نتیجه را به مردم اطلاع خواهیم داد.

*دست‌درازی پیمانکار به محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها

به گزارش فارس، این ساحل دست‌نخورده و بکر که به جرأت می‌توان گفت از بهترین و زییاترین سواحل جنوب کشور است به گفته شاهدان عینی، قسمت‌هایی از آن زیر تیغ لودرهای پیمانکار در حال تخریب جهت احداث سایت پرورش میگو بود.

به گفته اهالی و بومیان این منطقه با توجه به استقرار یک شرکت پرورش میگو از سال 84 تا کنون که هیچ سود و فایده‌ای برای بندر مقام و منطقه نداشته و تنها ضرر شوری مراتع و تخریب صیدگاه‌ها را به همراه داشته، یک شرکت جدید که در غرب بندرمقام واقع شده است دقیقا جایی مستقر شده بود که از قدیم‌الایام محل صید و صیادی بوده و جایی که لودرها شروع به کار کرده بودند دقیقأ محل تخم‌گذاری لاک‌پشت‌ها بود.

*اظهارات بحث‌برانگیز دهیار مُقام و بخشدار شیبکوه در حمایت از پیمانکار

چندی پیش محمد اشکنانی دهیار بندرمقام با بیان اینکه روزهای گذشته از محل این طرح بازدید کرده است به خبرنگار فارس گفته بود: طبق مطالب منتشر شده در فضای مجازی مکان اجرای این طرح، محل زندگی لاک‌پشت‌ها نیست و قرار است این طرح برای جوانان مقامی ایجاد اشتغال کند.

وی اظهار کرده بود: طرح واگذار شده ۷۰ متر با ساحل فاصله دارد و حریم کاملأ رعایت شده است و از صخره‌های ساحل مُکَسر فاصله زیادی دارد.

فوأد مرادزاده بخشدار شیبکوه هم به فارس گفته بود: تنها قسمتی از ساحل حوالی بندرمقام در قالب طرح سه هکتاری به‌منظور تولید لار‌و میگو و در خارج از حریم دریا نیز واگذار شده است.

دیدگاه ها (0)
img