۲۷ میلیون تن کالای غیرنفتی از بنادرهرمزگان صادرشد



۹ میلیون و ۵۱۷ هزار و ۱۴۷ تن فرآورده نفتی درمدت ۹ ماهه امسال از بندرهای هرمزگان صادرشد که این میزان ۵.۳ درصد درهمسنجی با پارسال افزایش داشته است.
به گزارش صبح ساحل، مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان گفت: همچنین درمدت یادشده ۶۶هزار و ۹۹۷تن فرآورده نفتی با افزایش چشمگیر ۸۶درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل ترانزیت و ۱۵میلیون و ۳۲۶ هزار و ۵۸۷ تن با افزایش ۴.۸ درصدی کابوتاژ شد.
الله مراد عفیفی پور روز شنبه درتشریح عملکرد ۹ ماهه این اداره کل درجمع خبرنگاران افزود: در مجموع از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه امسال ۶۹ میلیون و ۴۱۸ هزار تن انواع کالای نفتی وغیرنفتی از بندرهای هرمزگان تخلیه وبارگیری شده است.
وی بیان داشت: ۴۴ میلیون و ۵۰۵ هزارتن از این کالاها مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۲۴ میلیون و ۹۱۲ هزار تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.


۲۷ میلیون تن کالای غیرنفتی از بنادرهرمزگان صادرشد


مدیرکل بنادر ودریانوردی هرمزگان یادآورشد: همچنین در مدت ۹ماهه امسال ۲۷ میلیون و ۶۱۹ هزار و ۹۷ تن کالای غیرنفتی از بنادرهرمزگان صادرشد.عفیفی پور اضافه کرد: دراین مدت ۵ میلیون و ۴۷۹ هزارو ۲۷۴ تن کالای غیرنفتی واردبنادر هرمزگان، ۲ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۷۰۵ تن ترانشیپ، ۲ میلیون و ۳۱۷هزار و ۶۸۷تن ترانزیت و ۶ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۵۸۳ تن کابوتاژ(کران بری) شده است.
وی اظهار داشت: در دوره زمانی ۹ماهه سالجاری، یک میلیون و ۲۳۷هزار TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در مجموعه بنادر بازرگانی هرمزگان نیز تخلیه و بارگیری شد.


ثبت بیش از ۱۴ میلیون سفر دریایی درهرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بیان داشت: از آغاز سالجاری تا ابتدای دیماه امسال، ۱۴ میلیون و ۷۰ هزار و ۵۷۵ نفر سفر دریایی در بنادر و پایانه‌های دریایی این استان به ثبت رسید که افزایش ۵.۵ درصدی داشته است.
عفیفی پور گفت: همچنین در این مدت ۵۰هزار و ۴۵۸فروند شناور در بنادرهرمزگان پهلوگرفت که از این تعداد، ۳هزار و ۶۹۶فروند کشتی‌های بالای هزارتن و ۴۶هزار و ۷۶۲فروند زیر هزارتن وزن داشته است.
هرمزگان دارای ۷۱ بندر بزرگ و کوچک است که مهم‌ترین آن‌ها مجتمع بندری شهید رجایی، شهید باهنر، بندرلنگه و بندرهای کوچک شامل چارک، آفتاب، کیش، شهیدحقانی، پشت شهر، نخل خدا، کریان، تیاب و کلاهی، سیریک، جاسک، شهید ذاکری و کاوه قشم است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها