شرکت پالایش نفت بندرعباس جایگاه برتر بخش صادرات و فروش را کسب کرد



شرکت پالایش نفت بندرعباس رتبه دوم صادرات و رتبه سوم فروش و عنوان شرکت پیشرو بیست و دومین همایش ملی معرفی شرکت‌های برتر اقتصاد ایران موسوم کسب کرد.

به گزارش صبح ساحل، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: این شرکت برای تولید مستمر و بدون وقفه، این شرکت بر اساس صورت‌های مالی سال ۹۷ موفق شد در بین ۵۰۰ شرکت، رتبه سوم فروش کشور را کسب کند.

هاشم نامور روز سه‌شنبه افزود: در این همایش، براساس ارزیابی از روند رشد شرکت‌های برتر طی چهار سال اخیر، از بین ۱۰۰ شرکت برتر ۱۰ شرکت به عنوان "شرکت‌های پیشرو" معرفی شدند که شرکت پالایش نفت بندرعباس بر اساس ارزیابی و رشد شاخص‌های اقتصادی موفق به دریافت عنوان شرکت پیشرو شد. 

وی ادامه داد: در بخش صادرات نیز شرکت پالایش نفت بندرعباس با استفاده از ظرفیت‌های موجود و توجه به بازارهای جهانی و تولید فرآورده‌های ویژه مطابق با استانداردهای روز دنیا موفق به کسب رتبه دوم شرکت‌های برتر اقتصاد ایران برای سال ۹۷ شد.

به گفته مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس، شرکت‌هایی که در بین ۵۰۰ شرکت برتر قرار گرفته اند، بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشورهستند که تاثیرگذاری آنها بر اقتصاد ملی با توجه به عوامل اقتصادی مانند اشتغالزایی، ایجاد ارزش افزوده و در نتیجه افزایش تولید بالا است.

در همایش رتبه بندی ۵۰۰ شرکت برتر کشور که یکشنبه ۲۹ دی در جریان بیست و دومین همایش شرکت‌های برتر ایران برگزار شد، نتایج بیست و دومین سال رتبه بندی IMI-۱۰۰ و لیست صد شرکت برتر ایران با ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی منتشر شد.

در این همایش ۱۰۰ شرکت برتر کشور برپایه شاخص اصلی میزان فروش شرکت‌ها و ۳۲ شاخص دیگر معرفی و تقدیر شدند.

هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت پالایش نفت اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، هلدینگ بانک ملت و هلدینگ فولاد مبارکه اصفهان به ترتیب پنج شرکت برتر کشور شناخته شدند.

سازمان مدیریت صنعتی همه ساله اقدام به رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران می‌کند، این رتبه‌بندی که ۵۰۰ شرکت بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور را معرفی می‌کند با هدف شناسایی جایگاه بنگاه‌های اقتصادی و گروه‌های صنعتی (رشته های مختلف کسب و کار)، گسترش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی و کمک به سیاست‌گذاران اقتصادی کشور انجام می‌شود.

شرکت پالایش نفت بندرعباس اخیرا نیز براساس ارزیابی‌های صورت گرفته موفق به کسب جایزه سه ستاره سومین دوره جایزه مسوولیت‌های اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه‌های اقتصادی کشور شد.

این شرکت با توجه به اقدامات اجرایی در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی، در سال‌های اخیر نیز موفق به دریافت تندیس نقره‌ای و سپاس نامه همایش مسوولیت‌های اجتماعی صنعت نفت و رتبه برتر ایفای مسوولیت‌های اجتماعی جشنواره شهید رجایی هرمزگان شده است.

شرکت پالایش نفت بندرعباس در این راستا به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی در کشور و نخستین شرکت در وزارت نفت که موفق به اخذ استاندارد بین المللی مسوولیت اجتماعی ( ISO ۲۶۰۰۰ ) شده است، شناخته می‌شود.

پالایشگاه نفت بندرعباس در کرانه شمالی آب‌های خلیج فارس و مجاورت شهر بندرعباس قرار دارد و مدرن‌ترین و تنها پالایشگاه تصفیه نفت خام سنگین در ایران و خاورمیانه است و درحال حاضر ۱۸ درصد پالایش نفت خام و میعانات گازی و به تبع آن محصولات مورد نیاز کشور را تولید می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها