میانگین پوشش دانش آموزان متوسطه دوم هرمزگان کمتر از نرم کشوری است



به گزارش صبح ساحل، موسی دادی زاده سرخایی روز سه شنبه افزود: میانگین کشوری پوشش وجذب دانش آموزان دوره متوسطه دوم در مدارس ۸۱ درصد است که این رقم درهرمزگان ۷۸ درصد می‌باشد.

وی بیان داشت: البته سال تحصیلی گذشته (۹۷-۹۸) در زمینه پوشش تحصیلی متوسطه دوم پنج درصد رشد داشتیم اما برای رسیدن به میانگین کشوری و یا جلوتر از آن نیاز به همکاری وعزم همه مسوولان ودستگاه‌های متولی استانی است.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: باتوجه به اینکه بندرعباس شهری تجاری و اقتصادی است و کسب درآمد نیز بخش مهمی از زندگی افراد را تشکیل می‌دهد لذا دانش آموزان پسر در دوره متوسطه دوم انگیزه‌ای برای ماندن در کلاس درس ندارند و بیشتر بدنبال کار هستند.

دادی زاده سرخایی یادآورشد: برای کاهش آمار ترک تحصیل دانش آموزان دراین مقطع تحصیلی (متوسطه دوم) بویژه در بین دانش آموزان دختر وجذب بیشتر آن‌ها، مدارس متوسطه دوم دخترانه دوم را بویژه درشرق هرمزگان افزایش دادیم و همچنین مدارس شبانه روزی و رشته‌های فنی وحرفه ای وکاردانش نیز اضافه کرده‌ایم.

دادی زاده سرخایی ابرازداشت: میانگین پوشش تحصیلی هرمزگان در دوره ابتدایی ۹۹.۲ درصد و متوسطه اول ۹۸.۲۶ درصد است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

وی ادامه داد: آموزش وپرورش تمام فعالیت خود را بکارگرفته است که همان گونه در زمینه میانگین پوشش تحصیلی ابتدایی ومتوسطه اول از میانگین کشوری جلوتر هستیم، در متوسطه دوم نیز تا یک و ۲ سال آینده سبقت بگیریم.

بنابراعلام اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان، ۴۰ درصد از دانش آموزان ورودی پایه دهم مدارس متوسطه این استان با جمعیتی افزون بر ۹ هزار و ۲۷۳ نفردرسال تحصیلی جاری جذب هنرستان‌های فنی وحرفه ای وکاردانش شدند.

طبق سهمیه کشوری جذب دانش آموزان پایه دهم متوسطه درهنرستان‌های کاردانش درهرمزگان ۱۹.۲۱ صدم درصد است که این استان با جذب۲۶.۲۹ صدم درصد حدود هفت درصد از سهمیه کشوری بالاتر است.

در سال تحصیلی جدید بیش از ۴۰۰ هزار دانش آموز در مقطع پیش دبستانی، دوره ابتدایی، متوسطه اول و دوم هرمزگان مشغول به تحصیل شدند.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها