13

مهر

1403


اجتماعی

12 بهمن 1398 20:42 0 کامنت

دکتر همتی گفت: طرح‌ افزایش ایمنی روستاهای شرق هرمزگان در برابر سیل با جابجایی برخی روستاهای در مسیر سیلاب و احداث دیوارهای حفاظتی و سیل بند برای دیگر روستاها طبق کارشناسی و مهندسی، اجرایی می‌شود.

به گزارش صبح ساحل، « فریدون همتی » در نشست بررسی آخرین وضعیت بازسازی روستاهای سیل زده شرق استان هرمزگان، عنوان کرد: در راستای افزایش ایمنی روستاهای این منطقه در برابر سیلاب، بررسی های کارشناسی دقیق صورت گرفته است.وی ادامه داد: طبق بررسی های کارشناسی و براساس مهندسی به این نتیجه رسیدیم که روستاهای سیل زده لیره ای و پرکوه در شهرستان جاسک با توجه به قرار داشتن در مسیر سیلاب و جهت ایمن سازی باید جابجا شوند.

استاندار هرمزگان افزود: در خصوص دیگر روستاها همچون کروچ، سدیج، گرندو و دیگر مناطق طبق بررسی صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که باید با احداث دیوارهای حفاظتی و سیل بند از این روستاها در برابر سیل مراقبت شود.

همتی تصریح کرد: در کنار این اقدامات جهت ایمن سازی روستاهای شرق هرمزگان در برابر سیل، اقدامات در راستای بازسازی مناطق آسیب‌دیده و جبران خسارت های ناشی از سیل نیز با جدیت در حال پیگیری و انجام است.وی گفت: در این راستا کمک های بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می‌شود و خانه های آسیب دیده مردم در این مناطق با نظر خود آنها بازسازی و نوسازی می شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: همچنین در راستای مهار سیلاب ها در این منطقه و ذخیره سازی و استفاده از روان آب ها، برای احداث سد گابریک برنامه ریزی شده و اجرای این پروژه در حال پیگیری است.همتی اظهار کرد: بنیاد مسکن استان جهت بازسازی روستاهای آسیب دیده از سیل در این منطقه حضور خواهد داشت و جبران خسارت ها در سایر بخش ها از جمله کشاورزی، صیادی، آب و برق نیز به موازات پیگیری و اجرایی می‌شود.

منبع: شبستان

دیدگاه ها (0)
img