آب ۲۷ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان همچنان قطع است



به گزارش صبح ساحل، روح الله سرگزی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان بویژه نیمه جنوبی استان آب آشامیدنی ۳۶۹ روستا قطع شده بود که با تلاش تیم‌های شرکت آب و فاضلاب روستایی شبکه آب ۳۴۲  روستا بازسازی و آبرسانی به شبکه مجددا برقرار شد.

وی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه خسارت سیلاب اخیر به بخش های مختلف زیربنایی، کشاورزی، مسکونی، راهها و شبکه های آبرسانی، برقرسانی، مخابرات و غیره تاکنون هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

معاون دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک تمام مسیرهای ارتباطی روستاهای سیل زده استان باز است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سرگزی بیان کرد: تاکنون بیش از چهار هزار تن مواد غذایی و امدادی بین سیل زدگان سیستان و بلوچستان توزیع شده و این روند همچنان با تلاش دستگاههای امدادی و گروه های جهادی ادامه دارد.

وی گفت: سیل اخیر بیشترین خسارت را به بخش راه، مسکن و کشاورزی سیستان و بلوچستان وارد کرده است.

وی افزود: در مجموع  حجم آب در سیلاب سیستان و بلوچستان سه و نیم برابر سیلاب استان گلستان بوده و در نقاطی از استان شدت بارندگی بسیار بالا بوده به طوریکه در زرآباد میزان بارندگی بیش از ۱۲ هزار مترمکعب بوده است.

سامانه بارشی سیل‌آسایی که استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داد وضعیت سیستان و بلوچستان را بسیار بدتر از دو استان دیگر کرد.

همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی ۸۹۰ روستای این استان قطع شده بود.

این بارندگی ها ۱۴ شهرستان استان را درگیری سیلاب کرده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها