اقدامات اوقاف هرمزگان برای جلوگیری از شیوع کرونا در بقاع متبرکه



مدیرکل اوقاف هرمزگان اقدامات این اداره برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در آستان امام‌زادگان و بقاع متبرکه سطح استان را تشریح کرد.

به گزارش صبح ساحل، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین مهدیان، روز گذشته(ششم اسفندماه) در نشست با مسئولان ستادی این اداره درباره جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در بقاع و اماکن متبرکه سطح استان هرمزگان، اظهار کرد: نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری کرونا و به‌منظور صیانت از سلامت آحاد جامعه تا اطلاع ثانوی و اعلام رفع خطر، توزیع هرگونه غذای نذری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان ممنوع است.

وی گفت: با توجه به اینکه روزانه هزاران نفر به آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان مشرف می‌شوند، به‌ تمامی هیئت‌امنا و مدیران اجرایی این بقاع اعلام شده روزانه در نوبت‌های مختلف، سطوحی که در معرض تماس عمومی قرار دارند و همچنین کفشداری‌ها مرتباً ضدعفونی شوند و همچنین کیسه‌های نگهداری کفش زائران جمع‌آوری و کفش‌ها در کفشداری‌ها نگهداری شوند.

مهدیان ادامه داد: همچنین اعلام کردیم درب‌های ورودی و خروجی، دستگیره‌های ضریح مطهر، جامهری‌ها، سرویس‌های بهداشتی، زائرسراها، تمامی سطوحی که در معرض تماس عمومی قرار دارند به‌طور دائم در بازه‌های زمانی مناسب ضدعفونی شوند. نسبت به ضدعفونی کردن کتب ادعیه و کتابخانه‌های قفسه باز و امانی بقاع متبرکه نیز اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه در صورت امکان و موجود بودن ماسک و ژل‌های ضدعفونی در بازار، از طرف هیئت‌امنا تهیه و به‌صورت رایگان در دسترس زائران قرار دهند، گفت: همچنین از ظرفیت تبلیغات محیطی بقاع متبرکه به‌منظور آگاهی‌بخشی عمومی جهت کاهش و جلوگیری از انتشار بیماری کرونا استفاده بهینه خواهد شد.

منبع: ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها