12

مهر

1403


ورزشی

07 آذر 1390 09:04 0 کامنت

 

صبح ساحل، ورزشی _ فاتحه تیم فوتسال " تجارتخانه جنوب" پرافتخارترین تیم در تاریخ فوتسال بانوان کشور هم خوانده شد. فصل جاری دیگر خبری از صدرنشینی و قهرمانی زرشکی پوشان هرمزگانی در لیگ برتر ایران در 5 هفته مانده به پایان رقابت ها نیست بلکه اصلا نامی از این تیم در فهرست تیم های لیگ برتری به چشم نمی خورد. شرح این اتفاق، مضمون نامه باشگاه، اظهار و نشر برخی از مسوولان مربوطه را در این گزارش خواهید خواند.

*شایعاتی که جدی گرفته نشد:شایعات کناره گیری تجارتخانه از لیگ برتر از پایان فصل پیش قوت گرفت. بارها این موضوع را انعکاس دادیم، از مسوولان علت را جویا شدیم ولی اغلب انکار کردند و با صراحت گفتند: تا ما در این استان هستیم این تیم هم هست و حالا آنها در هرمزگان هستند ولی دیگر تیمی نیست. اگر آن روزها شایعات عدم تیم داری تجارتخانه یک بار از سوی مسوولان جدی تلقی می شود به این سختی ورزش ما در رشته فوتسال لطمه نمی دید.

*نامه تجارتخانه جنوب به هیات فوتبال

مسوولان تیم تجارتخانه پس از اتمام مهلت حضور تیم در قرعه کشی لیگ برتر که 30 آبان ماه بود یک نامه به هیات فوتبال ارسال کرده اند با این مضمون که ما امسال تیم داری نمی کنیم و دلیل آن را هم نبود بازیکن حرفه ای در این استان ذکر کرده اند. در این نامه چنین آمده است که هیات فوتبال در فصل پیش رو تیم داری کند و هرزمان که ما خواستیم تیممان را پس می گیریم ((یک چیزی شبیه خانه خالی)) و یک برخوردی که در هیچ جای دنیا در لیگ های حرفه ای پیش نمی آید.

* چشمهایتان را باز و گوشهایتان را نیز:مسوولان تیم تجارتخانه جنوب پس از 10 سال تیم داری لابد هنوز بازیکنان بومی را نمی شناسند. جهت اطلاع آقایان،لیلا اقبالی کاپیتان تیم ملی فوتسال بانوان و کاپیتان همین تیم تجارتخانه و خانم گل آسیا بندرعباسی است، فهیمه زارعی تکنیکی ترین فوتسالیست ایران اهل بشاگرد می باشد. فاطمه یگانه مهاجم گلزن تیم ملی اهل میناب، هاجر شاهمردای دیگر ملی پوش هرمزگانی دختری از دیار حاجی آباد است. نازنین و نیلوفر رفیعی پور ملی پوشان دیگر مرکز استان هستند.مریم حسینی دیوارچین تیم ملی و حمیده سلطانی بانوی خستگی ناپذیر و موفق هرمزگانی از پرافتخار ترین فوتسالیست های کشور محسوب می شوند. شاید فاطمه معماری را فراموش کرده اید، ملیحه نورالدینی را چطور این همه ملی پوش را شما بازیکن حرفه ای نمی دانید، مهساعرب را می شناسید؟مریم مرادی زاده را چطور؟ این همه استعداد و علاقه مندی به فوتسال بانوان را نادیده می گیرید و با کمال پررویی اینگونه کارتان را توجیه می کنید.لطفا اندکی چشمها وگوشهایتان را بیشتر باز کنید همواره شاکله اصلی تیم ملی از تیم های هرمزگانی بوده است.

*مسوولان مقصر:آری شما آقای مسوول و متولی ورزش مقصرید. تردید هم نداشته باشید زیرا شما یکی از مهمترین عوامل بی انگیزگی حامیان مالی و زحمت کشان گود ورزش هستید. می خواهید بهتر متوجه موضوع شوید به همین همایش تقدیر از مدال آورانتان نگاه کنید. اولا اسم این همایش را می بایست می گذاشتید تجلیل از خادمان ، قهرمانان و پهلوانان عرصه ورزش هرمزگان، که با خودرایی این کار را نکردید. شاید بگویید: به خودتان مربوط می شود اما وقتی سنگ خادم بودن را به سینه می زنید باید نظر مردم و رسانه ها برایتان مهم باشد و برای آنها کار کنید. در آن جشن تقدیر، اغلب ورزشکارانی تقدیر شدند که هنوز یک بار هم آنها را ندیده بودیم و اتفاقاتی افتاد که می بایست نمی افتاد و لیست اسامی تقدیر شدگان را هم به رسانه ها ندادید مبادا مردم از شاهکارتان بیشتر باخبر شوند. شما آقای مسوول مقصرید به این دلیل که از اسپانسر و مدیر باشگاهی که سالیانه از پول شخصی اش 200 میلیون تومان هزینه می کند و یک ریال هم برگشت ندارد با یک لوح تقدیر 1000 تومانی قدردانی بعمل نیامد. اصلا جزو اهالی ورزش هم به حسابشان نیاوردید. تنها دلخوشی حامیان ورزش این است که حداقل یک خسته نباشید به آنها گفته شود و زحماتشان قدر گذاشته شود اما شما خلاف آن را عمل کردید.

* حق با چه کسی است:به اعتقاد مامدیر تجارتخانه وحامی مالی  این تیم سال ها در گود ورزش هستند و زحمات زیادی را در این بخش متحمل شده اند اما بعید می دانم هنوز یکی از مسوولان ورزش از نزدیک با وی دیدار داشته و با یک شاخه گل ویک جمله خدا قوت دلش را گرم کرده باشند. شاید با توجه به شواهد حق را به وی بدهیم اما ای کاش این مدیر تجاری اندکی فکر می کردند که 100 میلیون برای یک فصل پول زیادی برای این شرکت نیست و باقی ماندن نام نیک خودشان در ورزش و سربلند ماندن نام هرمزگان در فوتسال کشور ارزش آن را دارد که این هزینه ها برایش شده باشد.

*نایب رییس بانوان هیات فوتبال چه گفت؛اظهارات الیزا بصیریان، در نوع خود جالب است. وی زمانی که دید تلاش هایش نتیجه ای ندارد با ابراز تاسف از این موضوع گفت: دلم به حال فوتسال بانوان استان می سوزد، جواب این همه علاقه مندان و ورزشکاران مستعد را چه بدهم، زمانی کار را تحویل گرفته ام که هیچ چیز سرجای خودش نیست، باور کنید کاملا از این اتفاق شوکه و عصبی شده ام. بصیریان ادامه داد: برخی ها فکر می کنند بازیکنان تهرانی و تمرین کردن در پایتخت کشور یعنی حرفه ای بودن و این یک توهین به ورزش هرمزگان است. ای کاش بعضی ها دقت می کردند که چه کسی تجارتخانه را تجارتخانه کرد و حالا آماتور هم به حساب نمی آیند. این مقام مسوول با استمداد از مسوولان استان ابراز نمود: واقعا فوتسال بانوان نیز به حمایت دارد پس مثل غریبه ها خودتان را کنار نگیرید بیایید وارد گود شوید و نگذارید سهمیه های لیگ برتری این استان یکی پس از دیگری از بین برود.

*شما فکر می کنید این فاجعه نیست؟لطفا فقط دقت کنید. آیا حذف امتیاز تیم فوتبال بانوان در لیگ برتر کشور،از دست رفتن امتیاز تیم والیبال بانوان در لیگ برتر کشور، نابود شدن امتیاز تیم هندبال بانوان در لیگ برتر کشور، برباد رفتن  امتیاز تیم فوتسال بانوان در لیگ برتر کشور از دست رفتن امتیاز لیگ برتر کبدی بانوان در کشور و ... برای ورزش بانوان هرمزگان یک فاجعه نیست؛ این سوال را چه کسی باید جواب بدهد؟ چه کسی می خواهد واقعیت ها را به مردم بگوید؛ به کجا چنین گریزان؟ چه کسی می ترسد صندلی اش برود؟

 

دیدگاه ها (0)
img