12

مهر

1403


اقتصادی

29 اسفند 1398 10:23 0 کامنت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از افزایش پنج و هفت دهم درصدی حجم صادرات فرآورده های نفتی از بنادر استان طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، الله مراد عفیفی پور چهارشنبه شب در نشست بررسی عملکرد بنادر هرمزگان گفت: در این مدت ۱۱ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۶۳۶ تن فرآورده های نفتی از بنادر هرمزگان صادر شد که از نظر حجمی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل پنج و هفت دهم درصد رشد داشته است.

وی افزود: از مجموع حجم صادرات نفتی صورت گرفته، ۷۸ هزار و ۸۵۵ تن ترانزیت و ۱۸ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۹۱۹ تن کابوتاژ شده است.عفیفی پور حجم صادرات غیرنفتی از بنادر هرمزگان در این مدت را ۳۳ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۷۱۵ تن اعلام کرد و گفت: از این میزان سه میلیون و ۳۶۵ هزار تن از این کالاها، با رشد مثبت بیست و چهار دهم درصدی ترانشیپ و سه میلیون و ۶۰۳ هزار و ۸۲۹ تن نیز ترانزیت شد.

تخلیه و بارگیری حدود ۸۷ میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ، مجموع حجم تخلیه و بارگیری در بنادر هرمزگان در ۱۱ ماهه امسال را ۸۶ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۱۵۳ تن اعلام کرد.عفیفی پور خاطرنشان کرد: از این میزان ۵۷ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۵۷۲ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۲۹ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۵۸۱ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.وی اظهار داشت: در دوره زمانی یاد شده ، یک میلیون و ۵۲۵ هزار و ۷۹۴ TEU کانتینر (هر تی.ای. یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در مجموعه بنادر بازرگانی این استان تخلیه و بارگیری شد .

تردد ۵۸ هزار فروند شناور به بنادر هرمزگان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پهلوگیری ۵۸ هزار و ۶۰۹ فروند شناور در بنادر این استان در مدت مذکور خبر داد و گفت: از این رقم، ۴ هزار و ۴۴۴ فروند شامل کشتی های بالای هزار تن و ۵۴ هزار و ۱۶۵ فروند از شناورهای پهلو گرفته در این بنادر، زیر هزار تن وزن داشته است.

استان هرمزگان دارای ۳۲ بندر فعال است که به اسکله های تجاری وصیادی برای تخلیه و بارگیری کالا و جابه جایی مسافر معروف هستند، مهم ترین آن ها بندر شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حقانی، بندرلنگه، آفتاب، چارک، کیش، قشم، تیاب، کلاهی، کرگان، جاسک و سیریک هستند.
بندر شهید رجایی با ۱۸ دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و۴۰ پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.این بندر بزرگ و پیشرفته در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

منبع: ایرنا

دیدگاه ها (0)
img