13

مهر

1403


اجتماعی

01 فروردین 1399 15:59 0 کامنت

یک کارشناس هواشناسی از برفی و بارانی بودن آسمان کشور طی هفته پیشرو خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «امین حسین نقشینه» گفت: امروز از سمت شمال شرق به تدریج سامانه بارشی از مرزهای کشور خارج خواهد شد.

وی همچنین اظهارداشت: احتمال بارش ها بصورت رگبار و رعد و برق در شمال شرق و شرق وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی گفت: از بعد ظهر امروز تاثیرات سامانه بارشی از سمت شمال غرب به کشور نزدیک و روی منطقه آذربایجان غربی به تدریج بارش های پراکنده ای را آغاز خواهد کرد.

وی افزود: همچنین برای دامنه های جنوبی البرز و سواحل شمال کشور نیز بارش های پراکنده ای وجود دارد.

نقشینه ادامه داد: فردا بعد ازظهر گستره بارش ها می تواند مناطق غرب کشور را دربرگیرد و وزش باد در این مناطق شدید خواهد شد.

وی گفت: بارش ها به شکل رگباری همراه با رعد و برق وحتی رخداد تگرگ و کاهش دما خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی افزود: تا روز دوشنبه بیشتر مناطق ایران بارندگی خواهد داشت کاهش محسوس دما در اغلب مناطق کشور حادث خواهد شد.

وی اظهارداشت: ابرهای آسمان نیمه غربی کشور از شب دوشنبه کاسته می شود اما شمال شرق و شرق کماکان تا صیح چهارشنبه بارش خواهد داشت.

نقشینه به رادیو اقتصاد گفت: شدت بارش ها در زاگرس مرکزی، جنوب فارس، هرمزگان و جنوب کرمان خواهد بود.

وی افزود: برای روز یکشنبه بارش همراه با رعد و برق در اصفهان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، غرب هرمزگان، شمال خوزستان و چهار محل و بختیاری پیش بینی می شود که می تواند تا ۶۰ میلیمتررخ دهد.

این کارشناس هواشناسی اظهارداشت: گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال شرق خراسان رضوی، سمنان، خراسان جنوبی، مرکزی، شرق لرستان، قم، شمال فارس، شرق هرمزگان و شمال کهگیلویه و بویر احمد حداکثر تا ۴۰ میلیمتر بارش خواهیم داشت.

وی ادامه داد: از روز یکشنبه بارش برف به تدریج برای جنوب آذربایجان غربی، مناطقی از آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، شرق لرستان، شمال کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال بختیاری، غرب اصفهان، شمال فارس، ارتفاعات تهران، البرز، قزوین و سمنان پیش بینی می شود.

نقشینه بیان داشت: دوشنبه نیز پیش بینی می شود شدت بارش ها در خراسان رضوی، شمالی، مازندران و گلستان باشد.

وی اضافه کرد: جنوب سیستان و بلوچستان و مناطقی از یزد و سمنان هم بارش ها تا ۴۰ میلیمتر در برخی مناطق پیش بینی شده است.

این کارشناس هواشناسی گفت: روز دوشنبه بارش برف را در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات استان سمنان و مازندران تا ۴۰ سانتیمتر خواهیم داشت.

وی افزود: اختلال تردد جاده های کوهستانی و مواصلاتی، لغزندگی جاده های کوهستانی، احتمال وقوع تگرگ و صاعقه در این شرایط جوی وجود دارد.

نقشینه اظهارداشت: بارش های پراکنده از فردا در تهران آغاز می شود و همینطور این استان رگبار، رعد و برق و ورزش باد شدید را تجربه خواهد کرد.

وی یادآورشد: صبح روز دوشنبه تهران بارانی خواهد بوددر ضمن این استان در روزهای یکشنبه و دوشنبه با کاهش دما مواجه می شود.

دیدگاه ها (0)
img