مسیر بشاگرد به جاسک به علت طغیان رودخانه فصلی بسته شد



براثر بارندگی و طغیان رودخانه‌های فصلی یکشنبه شب راه ارتباطی بین شهرستانهای بشاگرد و جاسک را مسدود کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز دوشنبه اظهار داشت: همچنین بالا آمدن سطح آب رودخانه جگین موجب قطع ارتباط ۵۴ روستا در شهرستان بشاگرد با مرکز این شهرستان شده است همچنین مسدود شد.

عبدالحمید سعدینی ادامه داد: همچنین در پی طغیان رودخانه‌های فصلی مسیر ارتباطی کهورستان به رویدر در شهرستان خمیر هم مسدود شده و علاوه بر این‌ها مسیر ارتباطی یک روستا در شهرستان سیریک و یک روستا در شهرستان بندرلنگه هم در پی طغیان رودخانه‌های فصلی قطع شده است.

وی یادآور شد: ناگوارترین حادثه از دست رفتن جان مادر و فرزندش در پی توجهی به هشدارهای صادر شده بود که انتظار می‌رود سایر هم استانی‌ها با جدی گرفتن اخطارهای صادر شده از بروز چنین رخدادی جلوگیری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان تاکید کرد: همچنین هم استانی‌ها توجه داشته باشند که براساس پیش بینی اداره‌کل هواشناسی هرمزگان، امشب اوج فعالیت سامانه بارشی در مرکز و شرق این استان است.

شایان ذکر استُ معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفته: بامداد فردا دوشنبه بارش های سنگینی در نقاط شرقی استان پیش بینی می شود و این سامانه بارشی سبب اختلال در ترددهای جاده ای در مناطق شرقی هرمزگان خواهد شد که توصیه می شود تمهیدات لازم دراین خصوص صورت گیرد.

کیانوش عارفی بیان داشت: با تداوم فعالیت سامانه ی بارشی امروز یکشنبه، همچنان برای هرمزگان افزایش و گذر ابر، رگبار باران و رعد وبرق گاهی همراه با بارش تگرگ، افزایش لحظه ای سرعت وزش باد و آبگرفتگی معابر عمومی پیش بینی می شود.معاون هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: درطول روز بویژه تا ساعت بعد از ظهر (یکشنبه) میزان بارش ها از مقدار کمتری برخوردار خواهدبود اما ساعت پایانی امشب و بامداد دوشنبه، اوج بارش بویژه در نیمه شرقی استان پیش بینی می شود.

وی گفت: تا ظهر دوشنبه این سامانه بارشی از شرق استان هرمزگان خارج خواهد شد. 

عارفی ادامه داد: دریا نیز تا ساعت بعد ازظهر امروز یکشنبه با وزش بادهای جنوب شرقی نسبت مواج و از یکشنبه شب تا سه شنبه شب با وزش بادهای نسبت شدید شمال غربی وغربی مواج پیش بینی شده است.

وی یادآورشد: توصیه می شود شناورهای سبک از رفت وآمدهای دریایی خودداری و تمهیدات لازم جهت رفتن ایمن سایر شناورها صورت پذیرد.

این کارشناس هواشناسی هرمزگان اظهارداشت: از نظر دمایی، در بامداد دوشنبه، در نیمه غربی و صبح سه شنبه در سایر نقاط استان کاهش محسوس دمای کمینه پیش بینی می شود.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها