13

مهر

1403


ورزشی

27 خرداد 1392 11:52 0 کامنت

صبح ساحل - ورزش،درتمام دنیا وقتی ورزشکاری به یک موفقیت با‌ارزش دست پیدا می‌کند آن قدر شان‌ومنزلت پیدا می‌نماید که آن ورزشکار درمسابقات بعدی خود سعی وتلاش می‌کند که یک مقام بالاتری به دست بیاورد.    

متاسفانه درهرمزگان این‌گونه نیست وبا ورزشکاری که مدال طلای آسیا برای این استان وکشورش به ارمغان آورده است آن گونه بدرفتارمی‌کند که این ورزشکار انگیزه خودش را از دست می‌دهد.سمیه‌تکمار دارنده مدال‌های رنگارنگ و اولین ورزشکار کاروان آسیایی ایران درمسابقات کاراته نوجوانان که مدال طلا را به گردن آویخت این روزها دربی‌انگیزگی به سرمی‌برد. وی درگفت‌وگو با صبح‌ساحل علت از دست‌دادن انگیزه بالای خود می‌گوید متاسفانه درایران وبه خصوص دراستان هرمزگان مسوولان ورزش فقط قول حمایت می‌دهند وهیچ‌ وقت این قول‌ها عملی نمی‌شود. وی درادامه گفت: وقتی که درمسابقات آسیایی اولین مدال طلا کاروان ایران را به دست آوردم ودل مردم را شاد کردم قول‌های زیادی به من داده شد اما باگذشت چندین ماه از کسب این مدال طلا هنوز هیچ کدام از قول‌ها عملی نشده است. تکمار اظهارداشت: فکر نکنم فرستادن یک ورزشکار به حج برای مسوولان این استان کاری داشته باشد. چگونه است وقتی که می‌خواستم درمسابقات آسیایی شرکت کنم همه انتظار داشتند که من مدال برایشان کسب کنم ولی اکنون که این اتفاق افتاده است همه قول‌های خود را فراموش کرده‌اند. وی گفت: قول پرداخت دومیلیون پاداش به من داده شد اما این قول هم مثل سایرقول‌ها به فراموشی سپرده شده است.تکمار که باید به زودی درمسابقات انتخابی تیم ملی شرکت کند درباره حضورش دراین مسابقات به خبرنگار ما می‌گوید:هیچ انگیزه‌ای برای حضور دراین مسابقات ندارم اما به دلیل این که تنها می‌خواهم دین خود را نسبت به باشگاه البدر که تاکنون حمایت‌های لازم را از من داشته است وتمام خرج ومخارج سفرهای مختلف را به من داده است ادعا کنم پا به این مسابقات می‌گذارم ولی هیچ مسوولی از استان توقع نداشته باشد که مثل گذشته باشم. تکمار گفت: نباید حمایت‌های باشگاه البدر ومربی خودم مهدی صابری را نادیده بگیرم. من از حمایت‌های آن‌ها کمال تشکر را دارم. وی اظهارداشت: سی‌ویکم خردادماه مسابقات انتخابی تیم‌ملی آغاز می‌شود ولی تاکنون از سوی هیات کاراته با من تماسی نگرفته‌اند تابدانند من درچه وضعیتی هستم و آیا دراین مسابقات شرکت خواهم کرد. درادامه این گزارش وبرای این که بدانم چرا مسوولان نسبت به این ورزشکار مدال آور استان بی‌تفاوت هستند به سراغ مهدی صابری رئیس هیات‌کاراته بندرلنگه ومربی سمیه‌تکمار رفتیم که ایشان دراین‌باره گفت: باشگاه البدر و هیات کاراته بندرلنگه تمام تلاش خود را برای پیشرفت سمیه‌تکمار انجام داده است ودراین‌رابطه هیچ عذاب‌وجدانی نداریم ولی گله‌مندی تکمار از مسوولان ورزش وهیات کاراته استان است که نسبت به مقام‌های ایشان بی‌تفاوت هستند.صابری اظهارداشت:وقتی که سمیه‌تکمار مدال آسیایی را برای کاروان ایران به ارمغان آورد قول‌های زیادی داده شد اما تنها این قول‌ها از سوی اداره ورزش و جوانان بندرلنگه وشهرداری بندرکنگ عملی شد وخبری از قول‌های مسوولان ورزش استان نیست. رئیس هیات کاراته بندرلنگه درادامه گفت: نقش سمیه‌تکمار در ورزش کاراته استان وحتی ایران یک نقش پررنگ و با ارزش است وبرای این که این ورزشکار بتواند باانگیزه بیشتر در مسابقات انتخابی تیم‌ملی شرکت کند نیاز است که مسوولان به قول‌هایی که داده اند جامعه‌عمل بپوشانند.

صابری گفت:تمام سعی خود را خواهیم‌کرد که انگیزه این ورزشکار دوباره به دست بیاید ودوباره مدال‌های رنگارنگ برای کشور و ورزش کاراته استان به دست بیاورد.    

 گوشه ایی از افتخارات کسب شده سمیه تکمار :

کسب مدال برنز مسابقات جهانی سبک شوتوکان در ترکیه(سبکی)

کسب ۵مدال طلا در رقابت های قهرمانی کشور سبک شوتوکان بین المللی (سبکی)

کسب مدال برنز المپیاد ایرانیان (فدراسیونی)

کسب مدال برنز المپیاد دانش آموزی(فدراسیونی)

کسب مدال نقره مسابقات انتخابی تیم ملی سال ۸۹(فدراسیونی)

کسب مدال برنز مسابقات انتخابی تیم ملی در سال ۹۰(فدراسیونی 

کسب مدال طلای مسابقات آسیایی برابرحریف ژاپنی درتاشکند ازبکستان

حضوری سه ساله در اردوی تیم ملی کاراته جمهوری اسلامی ایران در سال های ۸۹-۹۰-۹۱

دیدگاه ها (0)
img