13

مهر

1403


ورزشی

20 اردیبهشت 1399 08:39 0 کامنت

ورزش را  از کوچه های خاکی محله شیر سوم و زمین خاکی تیم های  قائم و نبرد شروع کرد.الفبای فوتبال را در تیم قائم زیرنظر اسحاق آشوری زاده معروف به خالو اسحاق آموخت‌.اعتقاد دارد فوتبالیست های نابی در فوتبال آموزشگاهی هستند و در گذشته از دل این مسابقات فوتبالیست های زیادی به کشور معرفی شده اند.گفت و گوی اختصاصی صبح ساحل را با این مربی موفق فوتبال هرمزگان با هم می خوانیم.

 
 لطفا خودتان را به صورت کامل معرفی کنید؟


حمید ناصری هستم متولد ۲۵مرداد ۱۳۵۹بزرگ شده محله شیر سوم کارمند قسمت ورزش منطقه ویژه

  

  در اوج فوتبالم پایان تلخی برایم رقم خورد

 
 دوران ورزشی شما چگونه آغاز شد؟

 
از کوچه های خاکی محله شیر سوم و زمین خاکی قائم و نبرد دوران ورزشی من شروع شد.‌


 الفبای فوتبال را در کدام تیم و با چه مربی آموختید؟


در تیم قائم زیرنظر اسحاق آشوری زاده معروف به خالو اسحاق

 

  در اوج فوتبالم پایان تلخی برایم رقم خورد


 در فوتبال مدارس هم بازی کرده اید از فوتبال مدارس و افتخاراتی که در آن کسب کرده اید بگویید؟


در دوره راهنمایی و دبیرستان در مسابقات آموزشگاهی کشوری مقام دوم و سوم کشور کسب کردیم .کیفیت مسابقات سطح بالایی داشت و از لحاظ کیفیت بازیکنان در مقایسه با الان بالاتر بود.

    در اوج فوتبالم پایان تلخی برایم رقم خورد


 در چه تیم هایی فوتبال بازی کرده اید ؟


در تیم های قائم ، امید اوزیها،  نبرد، پاریش بوستانو، نخلاب ،خطیب رودان ،صایران شیراز، فولاد هرمزگان وشهرداری بندرعباس


 اوج فوتبال شما با کدام تیم و در زمان چه بازیکنانی شکل گرفت؟


اوج فوتبال من در زمان بازی کردن در لیگ های دسته  سوم و دوم کشور بود و همبازی امید ابراهیمی،  محمد برزگر و  مجتبی روشنگر بودم.‌


 در چه پستی فوتبال بازی می کردید؟


مهاجم

 

   در اوج فوتبالم پایان تلخی برایم رقم خورد

 


 از کی به سمت و سوی مربیگری رفتید ؟


از سال ۸۶ با تیم شهرداری نوین به عنوان مربی بازیکن کار خود را شروع کردم .


 از کلاس های مربیگری که گذارنده اید بگویید؟


کلاس های مربیگری تا D آسیا رفتم وبرای مدرک A آسیا چون در استان برگزار نمی شود هنوز نتوانستم ثبت نام کنم وای کاش برای اولین بار A آسیا در استان برگزار
می شد.


 با رده های پایه هم کار کرده اید دراین مورد توضیح دهید؟


حدود ۱۰سال در رده های پایه کار کردم و چیزی که برای من مهم بود،نظم‌ و انضباط تیمی بود . بازیکنان رده پایه هر آنچه که بیاموزند در آینده از آن بهره می برند.


 کمی از مدارس فوتبال در سطح استان بگویید؟


اکثر مدارس فوتبال در استان  متاسفانه برای کسب درآمد رونق پیدا کرده اند. بیشتر این مدارس با مربیان بی دانش و بدون تجربه کار را شروع می کنند.
البته داریم مدارسی که واقعا اصولی کار می کنند و به فکر درآمد زایی نیستند که می توان به مدارس فوتبال شهرداری و مدرسه فوتبال هیات فوتبال اشاره کرد که  پشتکار خوبی در پیشرفت بازیکنان دارند.


 فکر می کنید تیم شهرداری در پایان فصل چه جایگاهی پیدا کند؟


هر جایگاهی داشته باشد جای خوشحالی دارد. همین که‌ به مربیان بومی  اعتماد کردند و تیم را بعد از چندین سال به این مربیان دادند کار ارزشمندی است.با این کار شهرداری مربیان بومی انگیزه بیشتری پیدا کرده اند و خودشان را باور دارند که می توانند در کارهای سخت هم موفق باشند.


 چرا برخی ها دوست ندارند فوتبال هرمزگان به جایگاه بالاتری راه یابد؟


چون معمولا فوتبالی ها و افرادی که در این عرصه تخصص دارند ،تصمیم گیرنده نیستند بلکه کسانی برای فوتبال استان تصمیم می گیرند که هیچ‌ معلوماتی از فوتبال چه از نظر مدیریتی و فنی ندارند و می خواهند که با کارها و رفتار غیر حرفه ای خود کسانی که فوتبالی هستند را از میدان عمل دور کنند.


 چه افتخاراتی کسب نموده اید؟


در دوره مربیگری افتخارات زیادی کسب کردم از جمله قهرمانی تیم نوجوانان نخل بندرعباس در لیگ استان،قهرمانی تیم جوانان آلومینیوم المهدی در لیگ جوانان کشور و صعود آن به لیگ یک جوانان،قهرمانی تیم جوانان توانیر در لیگ استان،نایب قهرمانی تیم امید شهرداری در لیگ استان و همچنین قهرمانی و نایب قهرمانی تیم منطقه ویژه خلیج فارس در فوتسال  کارکنان دولت استان هرمزگان که  تمامی این افتخارات نه تنها موجب پیشرفت بنده بلکه دلیل و انگیزشی برای دریافت افتخارات و انگیزه ای برای تلاش بیشتر در عرصه مربیگری شده است .


 در دورانی که بازی می کردید مربیان شما چه کسانی بودند؟


با مربیان زیادی کار کرده ام که می توانم از رحیم میراخوری،عباس سرخاب،صالح هاشمی پور،ابراهیم باعثی،محمد زرعتکار و  چوپانی نام ببرم.


 الگوی فوتبالی شما چه کسانی بودند؟


دایی عزیزم مرحوم محمود محسن پور که قبلا در تیم آب منطقه بازی می کرد،الگوی بنده بود.


 کمی از فوتبال بندرعباس بگویید؟


فوتبال بندرعباس همیشه دارای استعدادهای زیادی بوده و از این شهر بازیکنان زیادی به کشور معرفی شده اند. بندر عباس می تواند در فوتبال کشور حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد به شرطی که مورد حمایت قرار بگیرد.


 خانواده هم اهل ورزش هستند ؟


بله، دخترم هستی که یکی از مربیان مطرح استان در عرصه بدنسازی هستند و  آرزوی موفقیت برای او دارم و از این بابت خوشحالم که روز به روز شاهد تلاش های چشم گیر ا و برای ورزش استان هستم.

  در اوج فوتبالم پایان تلخی برایم رقم خورد 


 تعدادی از هم بازی های قدیمی خودتان را معرفی کنید ؟


علیرضا نیکبخت واحدی که سابقه درخشان بازی در تیم های پرسپولیس و استقلال را دارند. مجتبی سر آسیابی که مربی فعلی تیم شهر خودرو هستند. محمد برزگر که بازیکن اسبق تیم پرسپولیس هستند، مجتبی روشنگر،علیرضا غفاری و همچنین امید ابراهیمی که همه آنها بازیکنان مطرحی هستند.


 فکر می کنید در فوتبال به حق خودتان رسیده اید؟


من در دورانی که بازی می کردم در نهایت آمادگی و عملکرد خوبم به تیم ملی جوانان راه یافتم اما با پاره کردن رباط سلیبی و انجام عمل های سختی که پشت سر گذاشتم یک پایان تلخ برایم رقم خورد.اما پس از آن که وارد عرصه مربیگری شدم،با کمک خدا توانستم به موفقیت های زیادی دست یایم ، ولی این اول کار من است و من هنوز جا دارم که حق خود را از فوتبال بگیرم.


 صمیمی ترین دوست فوتبالی خود را نام ببرید؟


علیرضا بازرگان


 قشنگ ترین خاطره ورزشی شما؟


فعالیت در‌کنار دوست عزیزم ، اسطوره فوتبال ایران آرش برهانی در تیم شهرداری بندرعباس برایم بهترین خاطره ورزشی است .


 بدترین و تلخ ترین خاطره ورزشی شما؟

خبرفوت یکی از صمیمی ترین دوستانم،مرحوم مجید غلام نژاد،بازیکن اسبق تیم ملی و استقلال و کا‌پیتان سابق شهرداری بندرعباس تلخ ترین خاطره ورزشی من است.

 

   در اوج فوتبالم پایان تلخی برایم رقم خورد


 چه توصیه ای به فوتبالیست های جوان دارید؟


توصیه بنده به جوانان این است که اگر می خواهند در فوتبال پیشرفت چشم گیری داشته باشند،باید اصول و روش های صحیح زندگی قبل از مستطیل سبز را در نظر بگیرند و آن ها را به درستی انجام دهند،به نظم و ثبات پایبند باشندو هیچ گاه دست از تلاش و پشتکار بر ندارند.


 نگفتی آبی هستی یا قرمز ؟


فقط قرمز


 تیم مورد علاقه شما در جهان؟

رئال مادرید


 بهترین دروازه بان فوتبال هرمزگان از نگاه شما ؟


منصور مدارایی


 بهترین مربی کنونی ایران؟


یحیی گل محمدی


 بهترین مربی دنیا از نظر شما؟


سیمونه مربی اتلتیکو مادرید


 چرا حضور پیشکسوتان در ورزش فوتبال کمرنگ شده است؟


پیشکسوتان همیشه باید در راس باشند و اگر مربیان جوان به جای می رسند بیشتر از برکت هم پیشکسوتان است. پس باید پیشکسوتان را فراموش نکنند و احترام خاصی به آن ها قائل باشیم.


 دوست دارید برای ورزش هرمزگان چه خدمتی بکنید که به یادگار بماند؟


در عرصه مربیگری، با کمک دانش و تجربیات خودم،بازیکنن بیشتری را به فوتبال کشور معرفی کنم.


 زیبا ترین جای هرمزگان از نگاه شما کجاست؟


از نظر بنده زیبا ترین جای هرمزگان ،ویلای پدریم در روستای گهره است.


 چند فرزند دارید؟


یک فرزند دختر به نام هستی


 اوقات فراغت خود را چگونه سپری می کنید؟


با مطالعه کردن ،کتاب خواندن و ارائه تجربیات و دانش هایم در عرصه مربیگری به دخترم، پیگری تمرینات بروز و مسائل فنی برای پیشرفت استان.


 از فوتبال استان بگویید فکر می کنید در جایگاه خودش قرار دارد ؟


فوتبال استان بیمار است و ما می خواهیم که خوب شود. با تزریق آمپول اهمیت به فوتبال می تواند بهتر بشود. باید تیم های که در لیگ برتر تیم دارند تیم های پایه داشته باشند و هر تیمی در پایه فعالیت ندارد جلو آن را بگیرند.


 برای بازگشت باشگاه های قدیمی استان به صحنه ورزش چه پیشنهادی دارید؟


باید باشگاه های قدیمی را شناسایی کرد و با کمک های مدیر کل ورزش جوانان و استانداری هرمزگان جان دوباره به آن ها داد.


 بهترین فوتبالیست های فعلی هرمزگان را معرفی می کنید؟


محمد قادری ، مهرداد آوخ، ایمان سلیمی، مجتبی روشنگر، پرویز کریمی


 کمی از مشکلات ورزش استان بگویید؟


زیر ساخت مناسبی  برای پیشرفت هیچ ورزشی در استان نداریم . زمانی که ورزشکاری به رده بزرگسال می رسند زود نابود می شوند و تنها دلیل آن این است چون در پایه هیچ کار اصولی و حرفه ای انجام داده نمی شود.


 وحرف آخر...


تشکر‌ویژه از خلج طهرانی مدیر عامل منطقه ویژه، عظیم نجیبی و  هانی شکوهی که موجب شدند بنده در ورزش موفق باشم. فکر نکنم هیچ جا مثل منطقه ویژه  به ورزش کارکنان خود به این اندازه اهمیت بدهند و این را هم بگویم که به زودی توسط منطقه ویژه کمپ ورزشی با زیر ساخت های  عالی برای که کمک به ورزش استان احداث خواهد شد. تشکر می کنم از تمامی کسانی که الفبای ورزش و فوتبال را به من آموختند. از روزنامه صبح ساحل یار و یاور ورزش و ورزشکاران استان هم به خاطر این گفت و گو تشکر می کنم.

دیدگاه ها (0)
img