12

مهر

1403


ورزشی

21 اردیبهشت 1399 08:34 0 کامنت

اهالی ورزش حسن کامجو را با بسکتبال و ورزش جانبازان و معلولین می شناسند.

ایشان از سال ۶۲ بعد از خدمت سربازی وارد گود ورزش شد . فعالیت های ایشان در ورزش دانش آموزی و دانشگاهی بر هیچ کس پوشیده نیست. ۲۵ سال است که هدایت تیم بسکتبال با ویلچر استان را برعهده دارد  و از سال ۹۱ تا کنون دبیر هیات ورزش های جانبازان و معلولین استان هستند.

کامجو در گفت و گو اختصاصی با صبح ساحل در مورد فعالیت های هیات ورزش‌های جانبازان و معلولین استان  در سال گذشته گفت: فعالیت‌های متعددی در سال ۹۸ داشتیم اما تفاوت ما با سایر هیات های دیگر این استان که هیات ما تنها به یک رشته ورزشی خلاصه نمی شود و هم در بحث آقایان و بانوان شامل چندین رشته هستیم و واقعا کار در این هیات سخت است و سختی آن زمانی مشخص می شود که هیچ اسپانسری جهت حمایت از ورزشکاران خود نداشته باشیم. وی بیان داشت: با تمام مشکلاتی که از نظر مالی وجود دارد به لطف خداوند تمامی برنامه های هیات اجرایی شده است و از این بابت پیش خداوند و ورزشکاران خودمان شرمنده نیستیم.

دبیر هیات ورزش های جانبازان و معلولین استان بیان داشت: در بحث فرهنگی با حضور احمد مرادی ریاست هیات و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تجلیل از قهرمانان ،حامیان و خانواده ورزشکاران داشتیم. در بحث مسابقات هم برگزاری مسابقات استانی  مختلفی داشته ایم .میزبان مسابقات لیگ باشگاه های کشور در رشته بسکتبال با ویلچر بوده ایم.

 اعزام ورزشکاران به اردوهای تیم ملی  در رشته‌های قایقرانی، والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر داشته ایم و در بازگشت به استان هم استقبال های خوبی از این ورزشکاران به عمل  آمده است.  حسن کامجو گفت: به طور کلی از فروردین تا اسفندماه برنانه های هیات را طبق تقویم به اندازه بودجه ای که داشتیم اجرایی کرده ایم ودر شهرستان ها ی رودان ، میناب و بندرعباس هم اجرایی ورزش همگانی برای ورزشکاران جانباز و معلول داشتیم .‌ وی بیان داشت: هیات ورزش های جانبازان و معلولین  استان  ورزشکار به مسابقات جهانی مجارستان هم اعزام کرد و اسلام جاهدی ملی‌پوش هرمزگانی در مسابقات قایقرانی شرکت کرد.

مهدی ماندگاری برای نخستین بار به اردوی تیم ملی بزرگسلان بسکتبال با ویلچر دعوت شد. در ورزش بانوان سکینه قریشی خواه به همراه فرزانه حیدری به اردوی تیم ملی والیبال نشسته دعوت شدند تا از این به بعد هرمزگان در تیم ملی والیبال نشسته بانوان دو سهمیه داشته باشد.

دبیر هیات ورزش های جانبازان و معلولین استان اظهار داشت: برای آمادگی تیم های خودمان دیدارهای دوستانه برگزار کردیم وبا تیم والیبال و بسکتبال با ویلچر شهرستان بم مسابقاتی را برگزار کردیم.

وی در خصوص گرامی داشت هفته پاراالمپیک هم گفت : هر ساله در این هفته برنامه های متفاوتی برگزار می شود که سال گذشته نیز این برنامه ها اجرایی شد.

کامجو بیان داشت : با کمک احمد مرادی و محمود رضا امیاری مدیر کل ورزش و جوانان استان و برای راحتی ورزشکاران ملی پوشامان  اسلام جاهدی یک قایق در حد استانداری جهانی به مبلغ  چهل میلیون خریداری شد تا ایشان بتواند با این قایق و تمرینات خوبش برای پارالمپیک ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ سهمیه کسب نماید و نام هرمزگان و ایران را  در کشور  توکیو پر آوازه  ‌نمایند.

وی گفت: یکی از افتخارات هیات جانبازان و معلولین استان کسب عنوان چهارمی تیم والیبال نشسته بانوان  در مسابقات لیگ برتر کشور است که این مقام با حضور یک تیم کاملا بومی به دست آمد.

دبیر هیات ورزش های جانبازان و معلولین هرمزگان اظهار داشت : نزدیک به ۶۰۰ ورزشکار سازمان یافته وبه طور کلی بیمه ای داریم که از این تعداد در سال ۹۸ نزدیک به ۱۶۰ نفر به مسابقات مختلف کشوری اعزام شدند.

وی گفت: هیات جانبازان و معلولین استان همکاری بسیار خوبی با بهزیستی و آموزش‌وپرورش استثنائی دارد که با کمک آن ها برای معلولین حرکتی وذهنی مسابقات مختلفی در طول سال برگزار می کنیم و از مهم ترین دستاورد این مسابقات شناسایی ورزشکاران توانمند است که به تیم های استان دعوت می شوند ودر مسابقات باشگاه‌های کشور هم حضور خواهند یافت.

حسن کامجو دبیر هیات ورزش های  جانبازان و معلولین استان در مورد سالن اختصاصی برای ورزشکاران جانباز و معلول هم گفت: به لطف احمد مرادی و با حمایت های ایشان ورزشکاران جانباز و معلول استان یک سالن کاملا مجهز دارند و تنها هیاتی هستیم که یک سالن بدنسازی داریم و ورزشکاران ما از این بابت هیچ دغدغه ای ندارند و دغدغه ما این است که این چنین سالن ها در شهرستان‌های که ورزشکاران ما فعال هستند داشته باشیم مخصوصا دو شهرستان میناب و رودان که ما در این دو شهرستان ورزشکاران بسیار خوبی داریم که با کمبود سالن مواجعه هستند.

وی در خصوص ایاب و ذهاب ورزشکاران جانباز و معلول به محل  تمرینات هم گفت: به دنبال رفع این مشکل هستیم و امیدوارم این اتفاق در سال ۹۹ بیفتد.

کامجو اظهار داشت: ورزش جانبازان و معلولین استان از نظر ملی پوش وضعیت خوبی دارد و اسلام جاهدی که قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد چهار سال است که ملی پوش قایقرانی است. البته اسلام جاهدی در بسکتبال با ویلچر هم فعالیت دارد و کاپیتان تیم بسکتبال با ویلچر هرمزگان هستند. مهدی ماندگاری عضو تیم ملی بسکتبال با ویلچر است. ایشان به همراه تیم ملی جوانان قهرمان شده است و سال گذشته به تیم بزرگسالان دعوت شد و امسال هم شانس این را دارد که دوباره لباس تیم ملی بزرگسالان را بپوشد.

البته در بسکتبال با ویلچر ما دعوت شده به تیم ملی هم داشته ایم و شاهین برخورداری، مهدی امانی  و عبدالرضا ایژک که خوب است یادی بکنیم از ایژک که حدود یک ماه پیش به دلیل سکته مغزی  به رحمت خدا رفت.

 در والیبال نشسته بانوان فرزانه حیدری را داریم که عضو ثابت تیم ملی است و در سال ۹۸ هم سکینه قریشی خواه به تیم ملی دعوت شدند. در رشته دوومیدانی حسن دهقانی را داریم که قهرمان جهان هستند ودر کنار ایشان کامبیز طارمی هم عضو تیم ملی است.

 خانم مهرانپور به عنوان مربی در اردوهای تیم ملی بوده اند. منصور روشن قیاس رئیس هیات دوومیدانی استان مربی تیم ملی دوومیدانی است. بنده خودم هم سرپرست تیم ملی بسکتبال با ویلچر بوده ام و اگر همین گونه پیش برویم  یقینا ورزشکاران ما بیشتر دیده می شوند و به تیم های ملی راه پیدا خواهند کرد. دبیر هیات جانبازان و معلولین استان گفت: فعالیت شهرستانی های بندرعباس ، میناب ، رودان و قشم چشمگیر است اما در سایر شهرستان ها فعالیت چندانی نداریم که امیدوارم در سال ۹۹ فعالیت سایر شهرستان ها شروع شود.

حسن کامجو در باره  ارتباط هیات استان با فدراسیون جانبازان و معلولین هم گفت: از سال ۹۱ و با آمدن احمد مرادی در راس هیات، ورزش و جانبازان  هرمزگان جایگاه خوبی در فدراسیون پیدا کرده است و مثل گذشته که ورزش و جانبازان استان را تنها با اعزام تیم بسکتبال با ویلچر بشناسند نیست.

 در حال حاضر فدراسیون از عملکرد هیات استان رضایت دارد ودر گروه «ج»  فدراسیون از سال ۹۳ ازبین یازده استان یا اول یا دوم هستیم  و نسبت به سال ۹۱ که هیات را تحویل گرفتیم و جایگاه یازدهم را در اختیار داشت رشد بسیار خوبی داشته ایم و امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد‌.

وی در مورد انتظارات هیات ورزش های جانبازان و معلولین از اداره کل ورزش و جوانان هم گفت: همان گونه که اداره کل ورزش از ما و ورزشکاران ما انتظار دارد که افتخار کسب کنند و نام هرمزگان را در کشور طنین‌انداز نمایند،هیات و ورزشکاران جانباز و معلول هم از اداره کل انتظار دارند که ورزشکاران و ملی‌پوشان این هیات هم دیده شوند و به شکلی از آن ها تقدیر به عمل بیاید.

سال گذشته کار بسیار خوبی امیاری مدیرکل ورزش و جوانان استان انجام دادند و از برترین‌های المپیاد تقدیر کردند اما ملی‌پوشانی که صاحب مدال های جهانی و آسیایی بودند فراموش شدند هر چند که مدیرکل قول دادند از ملی پوشان هم تقدیر می شود اما این کار صورت نگرفته است و امیدوارم بعد از شکست دادن کرونا انجام شود.  البته از زمانی که امیاری مدیرکل ورزش و جوانان استان شده است نگاه ویژه ای به هیات ما دارند و نسب به مدیران قبلی برنامه ایشان برای ورزش استان مناسب تر است.

حسن کامجو دبیر هیات ورزش های جانبازان و معلولین استان در باره برنامه های هیات در سال ۹۹ هم گفت: علاوه بر برنامه های جاری هیات چهار برنامه اساسی هم داریم که یکی فعال کردن چهار هیات شهرستانی حاجی آباد، جاسک ، بندرلنگه و بستک هستند که برای این کار نیاز به حمایت ادرات ورزش و بهزیستی داریم.

دوم این که استعدادیابی در استان از سنین ۱۰ تا ۱۵ سال خواهیم داشت تا اگر استعدادی وجود دارد آن را کشف کنیم واز وجودش در تیم های خودمان بهره ببریم.

سومین برنامه این است که مشکل ایاب و ذهاب ورزشکاران را حل کنیم چون واقعا یک دغدغه بزرگ برای ما و ورزشکاران می باشد و این مشکل با خریدن یک دستگاه مینی بوس یا ون حل خواهد شد که در این راه از اداره کل ورزش و جوانان و خیرین انتظار کمک داریم . البته خود احمد مرادی به عنوان رئیس هیات این برنامه را در اولویت کاری خودش قرار داده است.

چهارمین برنامه که می تواند یک نوید برای ورزشکاران جانباز و معلول مخصوصا بندرعباسی ها  باشد این است که می‌خواهیم مجموعه ورزشی جانبازان و معلولین را در بندرعباس احداث کنیم که زمین این مجموعه در کنار خانه بسکتبال قرار دارد.

دبیر هیات جانبازان و معلولین استان در پایان گفت: از افتخارات این هیات حضور احمد مرادی در راس هیات می باشد و همان گونه که ایشان چندی پیش موفق شدند در انتخابات مجلس شورای اسلامی بالاترین رای حوزه خود را کسب نماید در سال ۹۹ هم با اقدامات خوبی که انجام خواهند داد هیات جانبازان و معلولین هرمزگان هم در استان و هم در کشور به عنوان هیات برتر معرفی خواهد شد.

دیدگاه ها (0)
img