13

مهر

1403


شهرستان‌ها

26 اردیبهشت 1399 18:46 0 کامنت
شهرستان بندرخمیر شهرستانی مستعد از لحاظ گردشگری
به گزارش صبج ساحل،  میرهاشم خواستار فرمانداربندرخمیر در دومین نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت:در سال گذشته ۹۹ طرح و پروژه در حوزه عمران و توسعه شهری و روستایی، آموزشی ، آبخیزداری ، بهداشت و درمان ، ورزش، اشتغالزایی،کشاورزی و غیره با اعتباری بالغ بر ۵۳۰ میلیارد ریال در شهرستان کلنگ زنی و به بهره برداری رسید و در تخصیص اعتبارات در سالجاری به اداراتی است که توانسته اعتبارات را جذب و فعالیت مضاعف داشته باشند.
وی افزود:یکی از اولویت های امسال در شهرستان در حوزه راه می باشد و در این زمینه به جد پیگیر هستیم تا مشکلات در حوزه ی راه و محور های مواصلاتی اصلی مرتفع نماییم.
او در ادامه از افتتاح محور بندرخمیر بندرعباس در هفته‌ی دولت خبرداد و گفت:یکی از موضوعات مورد پیگیری در شهرستان در حوزه راه ،تکمیل پروژه محور بندرخمیر به بندرعباس می باشد که با افتتاح این محور در هفته دولت، ۱۵ کیلومتر فاصله ی بندرخمیر به بندرعباس کوتاه تر خواهد شد.
این مسوول همچنین گفت:یکی دیگر از اولویت های ما در شهرستان، کاهش مشکلات آبی در شهرها و روستاهای شهرستان می باشد که خوشبختانه طی یک سال اخیر در این حوزه خوب کار شده است.
وی همچنین گفت:افتتاح فاز اول بلوار ساحلی بندرخمیر ،افتتاح جاده قدیم خمیر به بندرعباس ، افتتاح ۶۴ واحدی شهرک جیهون، فاز اول بام بندرخمیر از جمله پروژه های است که امسال در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
میرهاشم خواستار در ادامه بیان داشت: پروژه هایی دیگری از قبیل
راه اندازی درمانگاه تخصصی شبانه روزی تامین اجتماعی،احداث کتابخانه و نگارخانه و پلاتو بندرخمیر، احداث منبع ذخیره آب بندرخمیر، ایجاد خوابگاه ورزشکاران ، استقرار اداره ثبت اسناد و املاک و تعزیرات ، توسعه و افزایش رشته های دانشگاهی مرتبط به شهرستان و جابجایی ۲۰۰ خانوار زیر کوه در شهر رویدر،تکمیل دانشگاه آزاد خمیر،ارتقاء تخت بیمارستان خمیر و همچنین ساخت درمانگاه تامین اجتماعی ،در کنار چندین طرح و پروژه در مناطق شهرستان در حال تکمیل و پیگیری می باشد.
میرهاشم خواستار بیان داشت:شهرستان بندرخمیر به دلیل موقعیت خاص و استراتژیک و با توجه به نزدیکی به دریا و همجواری با معادن سرشار باید در ایجاد اشتغال پیشگام باشد.
وی همچنین گفت:در ایجاد اشتغال باید توجه به نیروی های متخصص و جوان بومی در اولویت باشد.
فرماندار شهرستان تصریح کرد: بندرخمیر دارای ۲۹ معدن فعال است و در حوزه ی مواد معدنی و کشاورزی رتبه برتر استان را دارا می باشد.
وی ادامه داد:در سال ۹۸
۲/۸ میلیون تن سنگ گچ و فراورده های گچی، ۷۶ هزار تن سیمان و کلینکر و ۴۰ هزار تن گوجه فرنگی به کشورهای همسایه صادر شده است.
ایشان ادامه داد:در حوزه ی کشاورزی علی رغم مشکلات فراوان کشاورزان عملکرد خوبی داشته و تولید محصولات کشاورزی شهرستان در سال گذشته ۸۲ هزار تن بوده است.
وی همچنین گفت: درسال گذشته شش تفاهم نامه درحوزه کشاورزی با همکاری دانشگاه پیام نور منعقد شده و اجرایی می شود.
خواستار بیان داشت:این شهرستان در حوزه ی دریایی دارای ۲۰ کیلومتر مرز دریایی می باشد که با افتتاح اسکله و مجتمع بندری خمیر و با وجود معادن و ظرفیت های کشاورزی، شاهد اشتغال و رونق کسب و کار در شهرستان خواهیم بود.
خواستار در بخشی از سخنان خود به عملکرد سه ماهه شهرستان در زمینه بیماری کرونا پرداخت و اذعان داشت:در روزهای اول شیوع کرونا در کشور، بندرخمير هیچ موردی نداشته است.
خواستار افزود:مردم  و خیرین در کنار مسولیت و نیروهای بسیج در کمپین مبارزه با کرونا اقدامات قابل تحسین انجام دادند.
وی با اشاره به کاهش رعایت مردم پس از اعلام وضعیت سفید در شهرستان گفت: متاسفانه پس از اعلام وضعیت سفید مردم مراعات کمتری در این بهداشتی و پیشگیری از کرونا داشتند که در صورت ادامه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، روند بیماری کرونا در شهرستان رو به افزایش خواهد شد.
 عالی ترین مقام دولت شهرستان در ادامه گفت: متاسفانه در زمان شیوع بیماری کرونا بسیاری از مشاغل دچار آسیب شدند که بعضی از مشاغل کمک های بلاعوض دریافت کرده و برخی از اصناف به اداره کار معرفی شده اند.
وی همچنین گفت:در سه ماه شیوع ویروس کرونا،
تعداد ۲۸۳۰ مورد بازرسی مشترک از واحد های صنفی انجام شده که 
۱۲۶ مورد تخلف صنفی ثبت و ۱۱ میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال متخلفین صنفی جریمه شدند.
وی همچنین گفت:در این راستا برای سهولت کار مردم ، اداره تعزیرات در شهرستان مستقر خواهد شد.
دیدگاه ها (0)
img