به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی بازدید از موزه‌های قشم امروز رایگان است



امروز، بیست و نهم اردیبهشت ماه، به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی بازدید از موزه‌های زیر پوشش این سازمان برای عموم رایگان است.

به گزارش صبح ساحل، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: هم اکنون با تلاش‌هایی که برای احیای تاریخ و میراث فرهنگی این منطقه انجام شده ، در چند سال اخیر، ۲ موزه رسمی و ۶ موزه شخصی در قشم راه اندازی شده است.

علیرضا امری کاظمی افزود: به منظور یادآوری اهداف تاسیس موزه‌ها و آگاهی رسانی در خصوص نقش آن ها در احیا و حفظ فرهنگ گذشتگان برای مردم، در سال‌های گذشته، ۲۸ اردیبهشت به عنوان روز موزه انتخاب شده است.

وی ادامه داد: جزیره قشم با تاریخ غنی و میراثی ارزشمند که از گذشتگان برجای مانده، یکی از مکان های دیدنی برای آشنایی با گذشته مردم جنوب است.

بر اساس قطعنامه شماره پنج مجمع عمومی کمیته بین المللی موزه ها (آیکوم) ۲۸ اردیبهشت ماه روز جهانی موزه معرفی شده است.

در موزه ژئوپارک قشم بسترهای طبیعی جزیره به صورت حرفه‌ای بازسازی و در کنار آن پنج بخش اصلی حیات وحش، زمین شناسی، صنایع دستی، پارینه سنگی و تصاویر طراحی و اجرا شده و بیشتر نمونه‌های نگهداری شده در این مکان مربوط به جزیره قشم است.

جزیره قشم به وسعت یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است.

همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا، موزه لنج سازان روستای گوران و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره قشم است.

آب و هوای بهاری درنیمه دوم سال، باشگاه های غواصی، ورزش های هیجانی در دریا، هوا و زمین، انواع غذاهای دریایی و اداب و سنت های مردم بومی قشم، این جزیره را به یکی از مقاصد گردشگری جنوب ایران تبدیل کرده است.

شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها