۶۰۰تن ماهی گرمابی و خاویاری در هرمزگان تولید شد



سرپرست اداره‌کل شیلات هرمزگان گفت: ۶۰۰تن ماهی گرمابی و خاویاری سال گذشته تولید شد و ۱۶۵نفر در این بخش مشغول به کار شدند.

به گزارش صبح ساحل، عبدالرسول دریایی روز دوشنبه گفت: در سال ۹۸ با تولید ۱۴۵ تن ماهی گرمابی در ۱۰۵مزرعه دومنظوره، معادل ۴۵هکتار، برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد شد.

وی بیان داشت: همچنین در آب‌بندها و سدهای بازسازی شده با اشتغال ۳۰ نفر در ۱۸ مزرعه فعال، حدود ۳۵۰ تن ماهیان گرمابی تولید شد.

سرپرست اداره‌کل شیلات هرمزگان اظهار داشت: با توجه به بارش‌های شدید باران در سال گذشته، می‌توان از ظرفیت‌های پرآب سدهای استان برای پرورش ماهیان گرمابی در قفس استفاده کرد.

دریایی خاطرنشان کرد: در سال۹۸ با ذخیره‌سازی ۱۲هزار قطعه ماهی خاویاری در ۱۵مزرعه، ۱۵تن ماهی خاویاری وارد بازار شد.

وی پیش‌بینی کرد: امسال نیز تولید ماهیان گرمابی به ۱۶۰ تن  و ماهی خاویاری به ۱۷تن افزایش یابد.

سرپرست اداره‌کل شیلات هرمزگان، تولید ۱۵۱هزار قطعه ماهیان زینتی آب شور و شیرین، یک هزار و ۳۹۰ کیلوگرم جلبک و ۱۰۰سر معادل۱۰تن کرکودیل از جمله اقدامات شیلات هرمزگان برای تولید آبزیان در خشکی عنوان کرد.

طبق گزارش‌های شیلات هرمزگان، افتتاح ۴۲ طرح شیلاتی شامل، ۳۹طرح آبزی‌پروری و ۳طرح در بخش صید و صیادی از برنامه‌های سال جهش تولید است.

استان هرمزگان با ۲۲ بندر صیادی و صید سالانه افزون بر ۲۷۰ هزار تن انواع آبزی، ۳۰ درصد بندرها صیادی و ۳۶ درصد صید انواع آبزیان کشور را به خود اختصاص داده است که این آمارها نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور دارد.

منبع:ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها