12

مهر

1403


حوادث

08 تیر 1392 09:58 0 کامنت

صبح ساحل، حوادث _ "در 3 ماهه اول سال ،57 درصد وقوع قتل ها در شهرستان بندرعباس و43 درصد در رودان به ثبت رسیده است".

 رئیس پلیس آگاهی استان هرمزگان با بیان این مطلب بیشترین کشف جرایم قتل را مربوط به شهرستان بندرعباس اعلام کرد و افزود: بندرعباس با 57 درصد در مجموع جرایم جنایی در صدر قرار دارد. سرهنگ سیدحسین اصلحی 30درصد کشفیات قتل را در بندرعباس، 40 درصد در رودان، 20 درصد در جاسک و 10 درصد پارسیان خواند. وی بیشترین آلات به کاررفته در قتل های 3 ماهه نخست سال جاری را 45 درصد اسلحه، 5/28 درصد چاقو و همچنین 5/28 درصد ضربات فیزیکی نام برد و یادآور شد: نزاع و درگیری با 45 درصد بیشترین عامل انگیزه در این قتل ها به شمار می رود ومسائل منکراتی با 5/28 درصد و سایر انگیزه ها با 5/28 درصد در رتبه های بعد قرار دارد.

سرهنگ اصلحی با اشاره به دستگیری متهمان به قتل در 3 ماهه نخست سال جاری گفت: شش مرد و یک زن به عنوان قاتل شناسایی و دستگیر  شدند. وی در ادامه سخنان به  دستگیری 3 نفرمتهم درگیری در مراسم عروسی  بندرعباس گفت: در دی ماه سال گذشته مراسم جشن عروسی در یکی از محلات بندرعباس برگزار شده بود که افرادی با شرب و خمر وارد این جشن شده و پس از به هم زدن مراسم چند نفر را با چاقو مجروح و پا به فرار گذشتند.

سرهنگ اصلحی افزود: با ارجاع پرونده به اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی هر سه نفر در سه نقطه مجزا شناسایی ، دستگیر و تحویل مراجع قضایی  شدند.

 کاهش 36 درصد  جرایم جنایی

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان از کاهش  36 درصدی در بخش جرایم جنایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود:93 درصد از پرونده های جرائم به پلیس آگاهی به نتیجه رسیده است. سرهنگ اصلحی   93 درصد از کل جرایم را مربوط انواع سرقت‌ها اعلام کرد که 63 درصد آن منتج به کشف شده  است.وی اضافه کرد: چهار درصد از آمار یاد شده را سرقت به عنف تشکیل می دهد.این مقام مسوول  گفت: پنج درصد از کل جرایم را مربوط به جرایم رایانه‌ای (جعل و کلاهبرداری)، یک درصد جنایی و دو درصد جرایم اقتصادی عنوان کرد و یادآور شد: در مجموع امسال تاکنون هیچ موردی سرقت مسلحانه نداشته‌ایم.سرهنگ اصلحی  از تشکیل دو پرونده اخذ تسهیلات بانکی غیر مجاز خبر داد که بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال دریافت کرده بودند. در این رابطه وی  اشاره‌ای به جزییات این پرونده ها اشاره نکرد. وی از دستگیری 22 نفر متصرف زمین نیز گفت: 22 نفر به اتهام زمین خواری به متراژ 131 هزارو 999 متر مربع به ارزش 54 میلیارد ریال دستگیر شدند.

 انهدام هشت باند سرقت

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان  از انهدام هشت باند سرقت و دستگیری 48 سارق در امسال مطالبی بیان کرد و گفت:  34 نفر از اعضای این باند سارق سابقه دار بودند و در محاکم قضایی دارای پرونده کیفری هستند.وی در ادامه با اشاره به دستگیری اعضای یک باند سه نفره، تصریح کرد: یکی از اعضای این باند که اخیرا دستگیر شدند دارای شغل دولتی بود که به 17 فقره سرقت منزل  به ارزش اموال بالغ بر  1.5 میلیارد ریال اعتراف کرد.

 کشف  43 باند قاچاق

سرهنگ اصلحی  به کشف 43 باند قاچاق با 26 درصد افزایش در سه ماهه اول سال جاری اشاره کرد که ارزش محموله‌های آن حدود 246 میلیارد و 285 میلیون و 246 هزار ریال است. وی افزود: پرونده های تشکیل شده در این ارتباط با  9 درصد افزایش، یک‌هزار و 53 فقره بوده، سه فروند شناور و یک‌هزار و 51 دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.سرهنگ اصلحی یادآور شد:همچنین در این مدت دو میلیون و 915 هزار و 381 لیتر سوخت قاچاق کشف شد. وی میزان کشف لوازم صوتی قاچاق را 21 هزار و 459 دستگاه در سه ماهه  اعلام کرد و گفت: در این مدت  12 هزار و 46 راس احشام قاچاق نیز کشف شده است.

 انگشت نگاری از 9 هزار نفر

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان در خصوص عملکرد پلیس آگاهی در خصوص انگشت نگاری از 9 هزارو 763 نفر که هزارو 575 نفر آنها زن بودند خبر داد و گفت: این افراد متقاضی سوء پیشینه بودند و خودشان به این اداره مراجعه کردند.

دیدگاه ها (0)
img