رشد ۱۱ درصدی جمع‌آوری زکات فطریه در هرمزگان



معاون توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هرمزگان گفت: در عید فطر امسال مبلغ ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات توسط مردم نیکوکار استان هرمزگان به‌منظور کمک به خانواده‌های نیازمند تحت حمایت این نهاد، پرداخت‌شده است.

 

به گزارش صبح ساحل، سیاووش عامری گفت: در عید فطر امسال مبلغ ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات توسط مردم نیکوکار استان هرمزگان به‌منظور کمک به خانواده‌های نیازمند تحت حمایت این نهاد، پرداخت‌شده که این میزان پرداخت زکات فطریه نسبت به سال 98 از رشد11 درصدی برخوردار بوده است.

وی افزود: از مجموع زکات فطریه جمع‌آوری‌شده در روز عید فطر، مبلغ هفت میلیارد و 967 میلیون تومان زکات فطریه عام ، یک میلیون و 800 هزار تومان زکات فطریه سادات، سه میلیون و 500 هزار تومان کفاره غیر عمد و مبلغ 36 میلیون تومان نیز کفاره عمد بوده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد هرمزگان با تأکید بر اینکه کلیه وجوه جمع‌آوری شده زکات فطریه و کفارات مردم بر اساس دستورات دین مبین اسلام و در راستای رفع نیازهای اولیه و ضروری خانواده‌های نیازمند هزینه می‌شود، گفت: زکات فطریه در حوزه محرومان و نیازمندان و با اولویت معیشت خانواده‌های ایتام و کمک‌های موردی در زمینه‌های مختلف ازجمله درمان، تهیه لوازم ضروری و مسکن هزینه می‌شود که بر همین اساس به‌منظور تسریع و تسهیل در امور مربوط به هزینه کرد زکات فطریه مردم نیک‌اندیش هرمزگان، خانواده‌های نیازمند در سطح استان از قبل شناسایی و فطریه جمع‌آوری‌شده طبق لیست‌های تهیه‌شده به‌حساب آن‌ها واریزشده است.

معاون توسعه‌ی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان هرمزگان گفت: امیدواریم با افزایش مساعدت‌های مردمی و مشارکت گسترده نیکوکاران در طرح‌های حمایتی کمیته امداد، بتوانیم گام‌های اثربخشی در رفع مشکلات نیازمندان و محرومین واقعی برداریم.

منبع:فارس

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها