مدیر خدمات پرستاری مجتمع پیامبر اعظم (ص) بندرعباس:

مردم رعایت کنند،کادر درمان بندرعباس خسته‌اند



مدیر خدمات پرستاری مجتمع پیامبر اعظم (ص) بندرعباس گفت: همه باید آگاه باشند که کرونا بدون همت همگانی و همکاری مردم در رعایت اصول بهداشتی و خود مراقبتی مهار نخواهد شد.

 

 به گزارش صبح ساحل، یاسر خوانچه مهر گفت: با روند افزایشی بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹، حجم کار کادر درمان در تمامی گروه‌ها افزایش‌یافته و درگیری و مواجهه آنان با این بیماری نیز بیشتر شده است،

وی تصریح کرد: تعدادی از کارکنان بخش درمان خود بیمار شده و از چرخه خدمت خارج‌شده‌اند، سایر آن‌ها هم این روزها خسته‌اند پس مردم باید برای موفقیت در مهار و کنترل این بیماری با کادر درمان همکاری کنند.

مدیر پرستاری مجتمع پیامبر اعظم (ص) با عنوان اینکه در حال حاضر ۹۰ نفر از پرستاران این مجتمع به‌طور مستقیم در حال خدمت‌رسانی به بیماران کرونا در بخش‌های کووید ۱۹ هستند، اظهار کرد: برنامه توزیع نیرو به صورتی انجام شد که شاغلین باردار و افرادی که بیماری زمینه‌ای داشتند، از بخش‌های پرخطر خارج شدند و تعدادی از کارکنان هم به جهت تخصصی بودن خدمتشان به‌کارگیری آن‌ها در بخش‌های کووید ۱۹ مقدور نبود.

وی ادامه داد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون نیز تعداد ۱۸۰ مورد استعلاجی یک‌روزه تا یک‌ماهه توسط کارکنان به دفتر پرستاری تحویل‌شده است پس با در نظر گرفتن توان نیروهای موجود، در صورت روند افزایشی موارد ابتلا و بستری به‌زودی دچار کمبود نیروی پرستار در سیستم خواهیم شد.

خوانچه مهر اضافه کرد: خستگی کادر درمان که ناشی از شیفت‌های طولانی با ماسک و لباس‌های است که پوشیدن آن‌ها بسیار خسته‌کننده و در این گرما طاقت فرساست، می‌تواند باعث بروز خطا و کوتاهی در امر خود مراقبتی شود و آن‌ها را درگیر بیماری سازد و خروج نیروهای تخصصی از چرخه خدمت، مشکلات غیرقابل جبرانی را به دنبال خواهد داشت.

وی در پایان بیان کرد: بنابراین همه باید آگاه باشند که این بیماری مهار نخواهد شد مگر با همت همگانی و همکاری مردم در رعایت اصول بهداشتی و خود مراقبتی که مهم‌ترین آن بهداشت دست، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک به‌خصوص در مکان‌های عمومی و محیط‌های بسته است.

منبع:ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها