۲میلیارد تومان در بخش کشاورزی هرمزگان سرمایه گذاری شد



رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان گفت: با صدور یک هزار و ۸۰۰فقره مجوز، ۲۰میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان انجام شد.

به گزارش صبح ساحل، علی باقرزاده همائی روز یکشنبه در دیدار با استاندار هرمزگان به مناسبت هفته جهادکشاورزی افزود: در سال گذشته ۱۱۲میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی سامانه های نوین آبیاری اختصاص یافت.

وی بیان داشت: ۲۸۵هکتار گلخانه در سال گذشته احداث شد که امسال به ۵۰۰هکتار افزایش می یابد.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان ادامه داد: همچنین سال های گذشته ۳هزار هکتار از باغ های استان اصلاح شد که در سال جاری نیز ۳هزار هکتار دیگر در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار هرمزگان در این دیدار اظهار داشت: کشاورزی و شیلات نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان دارند که در این زمینه روند رو به رشدی را در پیش گرفته اند.

فریدون همتی بر لزوم ذخیره سازی آب ها و استفاده آن در بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: استان از ظرفیت بسیاری در این بخش برخوردار است به طوریکه احداث گلخانه ها می تواند در کشور الگو قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: آموزش‌ تخصصی نیروهای توانمند جهادی و ترویج آن در زمینه های کشاورزی و شیلات اهمیت زیادی دارد زیرا هرمزگان قطب آبزی پروری کشور شناخته شده است.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان؛وسعت زمین‌های کشاورزی این استان ۱۵۶هزار هکتار با تولید سالانه ۲میلیون و ۵۲۰ هزار تن شامل ۵۸۵ هزار تن محصول باغی و یک میلیون و۹۵۰ هزارتن محصول زراعی است.

نزدیک به ۵۰ هزار هکتار زمین مستعد فعالیت پرورش میگو در نوار ساحلی هرمزگان شناسایی شده که در ۲ دهه گذشته ۱۰ هزار هکتار آن به مرحله عملیاتی و بهره برداری رسیده و کار واگذاری ۲۰ هزار هکتار آن نیز به متقاضیان دارای شرایط لازم از سه سال قبل آغاز شده که در قالب سایت‌های پرورش میگو ادامه دارد.

با گسترش صید و صیادی و توجه به میزان صید ۲۸۰هزار تن آبزی در سال توسط صیادان هرمزگان، تولید میگوی پرورشی ۲۲ هزارتن و فعالان صنعت شیلات بیش از ۳۰هزار نفر اعلام شده است.

منبع: ایرنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها