12

مهر

1403


اجتماعی

26 خرداد 1399 08:06 0 کامنت

رییس اداره آموزش وپرورش استثنایی هرمزگان بیش بینی کرد: درسال تحصیلی آینده (۹۹-۱۴۰۰) جمعیت دانش آموزی مدارس استثنایی استان با ۶ درصد افزایش به بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر برسد.

به گزارش صبح ساحل، شهباز بارانی دوشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: تعداد دانش آموزان با نیازهای ویژه در هرمزگان هم اکنون بیش از سه هزار و ۳۳۰ نفر است که در مهرماه امسال ۱۷۰ نفر به این تعداد افزوده می‌شود.
وی ادامه داد: کار نوبت دهی برای سنجش دانش آموزان با نیازهای ویژه در هرمزگان از ۱۵ تیرماه و فعالیت پایگاه های سنجش نیز از اول مردادماه امسال در سراسر استان آغاز می‌شود.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی هرمزگان یادآورشد: باتوجه به شرایط دانش آموزان با نیازهای ویژه در هرمزگان لازم است برای ورود این تعداد دانش آموز در سال تحصیلی آینده، تمهیدات ویژه اندیشیده شود.
بارانی گفت: تحصیل و تدریس دانش آموزان مدارس استثنایی نیازمند تخصص، پشتکار و عشق به دانش آموزان است و باید به سمتی برویم که به صورت مداوم کیفیت سنجی و پایش از آموزش‌های علمی و پرورشی این مدارس انجام پذیرد.

۲ مدرسه استثنایی در اول مهر ۹۹ به بهره برداری می‌رسد
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نیز از بهره برداری ۲ مدرسه استثنایی در اول مهرماه ۹۹ در روستاهای «بستانو» و «حسنلنگی» بندرعباس خبر داد.
موسی دادی زاده افزود: هر یک از این فضاهای آموزشی دارای ۱۰۸ مترمربع زیربنا، سه کلاس درس، سرویس بهداشتی و دفتر می‌باشد.
وی بیان داشت: این فضاهای آموزشی با اعتباری افزون بر ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی توسط اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس هرمزگان درحال ساخت هستند.
وی ادامه داد: باتوجه به شرایط خاص مدارس استثنایی و الزام در وجود تراکم جمعیتی پایین، این فضاهای آموزشی حدود ۷۰ دانش آموز با نیازهای ویژه را می‌تواند زیر پوشش خود قراردهند.

منبع: ایرنا

دیدگاه ها (0)
img