13

مهر

1403


اجتماعی

27 خرداد 1399 16:04 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، موسی دادی زاده روز سه شنبه در نشست ساماندهی سرویس مدارس استان افزود: پیگیری تعیین نرخ پیشنهادی سرویس مدارس اوایل خردادماه در کارگروه ماده ۱۸ شهرستان ها انجام گرفت و برای اظهار نظر و تصویب نهایی به شوراهای اسلامی شهر ارسال شده بود.
وی بیان داشت: در سال گذشته با توجه به برخی مسائل و نارضایتی اولیاء دانش آموزان از سرویس مدارس، انتظار می‌رود در سال تحصیلی آینده تمامی اعضای کارگروه سرویس مدارس، در مسیر بهبود وضعیت ساماندهی سرویس مدارس تلاش کنند.
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: برای اجرای مطلوب ساماندهی سرویس مدارس باید هر دستگاهی نسبت به تعهدات خود طبق قانون سرویس مدارس عمل کند تا شاهد تکرار حوادث ناگوار سال گذشته در رفت وآمد دانش آموزان نباشیم.
دادی زاده، ساماندهی مناسب وسیله رفت و آمد دانش آموزان توسط شرکت‌های حمل و نقلی را از کلیدی ترین موارد در رضایت مندی خانواده ها دانست و بر انجام بیش از پیش تعهدات سرویس مدارس مطابق قوانین موجود از طرف شرکت ها تاکیدکرد.
براساس گزارش اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان؛ طبق برنامه ریزی اعلام شده مهلت ثبت نام شرکت‌های حمل ونقل در سامانه سپند نیز تا پایان خردادماه است که مکاتبات لازم با شهرداری های سراسر استان در خصوص معرفی شرکت های صلاحیت دار جهت ارائه خدمات رفت و آمد دانش آموزان برای سالجاری انجام شده است.
گام بعدی در اجرایی شدن سرویس مدارس، ثبت نام رانندگان در سامانه سپند است که از اول تا پایان تیرماه انجام می‌شود.
ثبت نام مدارس در سامانه سپند نیز از اول مرداد آغاز می‌شود و والدین دانش آموزان می‌توانند از اول شهریور با مراجعه به این سامانه نسبت به ثبت نام فرزندان خود اقدام کنند.
آموزش وپرورش نیز با هدف آگاهی بخشی به مدیران و هماهنگی بیشتر، در شهریورماه امسال نشست‌های توجیهی را با مدیران مدارس، مدیران شرکت های پیمانکای و رانندگان سرویس مدارس انجام می دهد.
انجام تمام امور مربوط به سرویس مدارس در سامانه سپند مطابق سیاست ها و بخشنامه های ابلاغی از طرف وزارت کشور است که تلاش شده دستگاه ها و نهادهای مجری حمل ونقل برای اجرای مطلوب و ایمن سرویس مدارس با حفظ سلامت دانش آموزان، به آموزش و پرورش کمک کنند.
براساس مصوبه شماره یک و سه کارگروه استانی حمل ونقل دانش آموزی در ۳۰ اردیبهشت ۹۹ و به استناد ماده ۱۱ آیین نامه اجرایی حمل ونقل دانش آموزی، تامین وسیله نقلیه ایمن برای سرویس مدارس بر عهده آموزش و پرورش نیست.

منبع: ایرنا

دیدگاه ها (0)
img