12

مهر

1403


شهرستان‌ها

04 تیر 1399 12:47 0 کامنت

رییس گروه پرورش ماهی درقفس شیلات هرمزگان گفت: نخستین محموله قفس دریایی و تجهیزات نرسری در راستای جهش تولید وتوسعه پروش ماهیان دریایی با ۶ دستگاه کاتتینر وارد قشم شد.

به گزارش صبح ساحل، ایرج قائینی روز چهارشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: این کانتینرها شامل قفس، تور و سایر تجهیزات برای نرسری ۶ میلیون قطعه بچه ماهی و به وزن رسانی برای انتقال به قفس های پرورش ماهی است.
وی بیان داشت: یکی از شرکت‌هایی دارای مجوز طرح پرورش ماهی در قفس باتوجه به ظرفیت‌های تعیین شده در خلیج فارس و دریای عمان و همچنین مجوزهای صادرشده در استان، جهت تولید ۲ هزار تن ماهی درقفس در قشم در سالجاری اقدام به خرید قفس وتجهیزات متعلقه نموده است.
رییس گروه پرورش ماهی درقفس شیلات هرمزگان اظهارداشت: با واردات قفس های پرورش ماهیان دریایی  در محموله‌های بعدی انتظار می‌رود در سال جهش تولید افق روشنی برای افزایش تولیدات ماهی درقفس و به دنبال آن اشتغالزایی و رونق اقتصادی  در قشم  و استان رقم بخورد.
قائینی با اشاره به اینکه پرورش ماهی در دریا یکی از طرح‌های مهم و اقتصاد مقاومتی کشور است، خاطرنشان کرد: قشم به دلیل دارا بودن‌ شرایط ویژه و برخورداری از امکانات مناسب، منطقه آزاد و دسترسی آسان تر به بازارهای صادراتی از نقاط مناسب برای سرمایه گذاری و تولید ماهی در دریا است.
وی در پایان یادآورشد: تاکنون مجوز بیش از ۱۰۰ هزار تن پرورش ماهی درقفس در هرمزگان صادرشده که حدود ۳۵ درصد از این میزان مجوز به شهرستان قشم اختصاص دارد.

دیدگاه ها (0)
img