12

مهر

1403


اجتماعی

04 تیر 1399 17:00 0 کامنت

در دیدار استاندار هرمزگان با رییس سازمان نوسازی مدارس کشور بر انجام جدی مفاد تفاهم‌نامه مشترک تأکید و مقرر شد تا 1600 کلاس درس در هرمزگان تا مهر 1400 ساخته شود.

 

به گزارش صبح ساحل، فریدون همتی در یک گفت‌وگوی خبری به بیان پیگیری‌های اخیر خود در حوزه مسائل اعتباری برای تکمیل پروژه‌های راه و شهرسازی و نوسازی مدارس از طریق حضور در تهران و دیدار با وزیر راه و شهرسازی و معاون این وزارتخانه و دیدار با نوبخت معاون برنامه‌ریزی رییس جمهور پرداخت.

وی عنوان کرد: در حوزه مسکن و در دیدار با وزیر راه و شهرسازی مصوب شد تا اراضی دولتی محله گل کنی و اسلام آباد بندرعباس که در تصرف افراد بوده در اختیار شهرداری بندرعباس قرار گیرد تا طرحی که در کارگروه بازآفرینی مسکن استان مصوب شده بود در اختیار شهرداری بندرعباس قرار گیرد.

استاندار هرمزگان در همین زمینه توضیح داد: شهرداری با استفاده از این اراضی نسبت به ساماندهی ساخت ۱۱۰۰ واحد مسکونی اقدام خواهد کرد که محور انجام این طرح، مشارکت مردم خواهد بود. این طرح به زودی پس از انجام فرایند لازم، اجرایی خواهد شد.

همتی ادامه داد: مصوبه اقدام ملی احداث 10هزار واحد مسکونی در اراضی  350هکتاری بندرعباس که بلاتکلیف مانده بود نیز به زودی اجرایی می شود.

وی همچنین با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در هرمزگان، به انعقاد و مبادله تفاهم نامه احداث ۲۰۰ فضای آموزشی در هرمزگان بین استانداری هرمزگان و  سازمان نوسازی مدارس کشوربا اعتبار ۵۰۰میلیارد تومان اشاره و تصریح کرد: توافق برای ساخت شهرک آموزشی و کلینیک درمانی ویژه آموزش و پرورش در هرمزگان و تامین اعتبار احداث ۱۶۰۰ کلاس درس تا مهر ۱۴۰۰ از جمله اقداماتی است که به بار نشسته است و این مهم در مرحله اجرا قرار دارد.

استاندار هرمزگان گفت: در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ۱۸۶ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت راه‌های شهرستان بشاگرد به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان، اختصاص یافت که می‌تواند افق روشنی در زمینه ایجاد راه در منطقه بشاگرد به عنوان اصلی‌ترین نیاز مردم باشد.

منبع:فارس

دیدگاه ها (0)
img