رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

پیش‌بینی افت بیماری کووید19 از هفته آینده/ بیش از 10 درصد مردم هرمزگان به کرونا مبتلا شدند



حسین فرشیدی صبح امروز در نشست ستاد مدیریت کرونا شهرستان قشم اظهار داشت: انسجام و پای کار بودن آحاد جامعه از زیبایی‌های مقابله با کووید-۱۹ است.

به گزارش صبح ساحل، وی افزود: در ۲۷ خردادماه ۷۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی کووید-۱۹ هرمزگان پر شد و هم اینک ۷۰۰ تخت معمولی و ۸۰ تخت آی‌سی‌یو در حال خدمات‌دهی به بیماران کرونایی استان هرمزگان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در روزهای اخیر روند ورود و خروج بیمار تقریبا یکسان بوده و روزانه در حال رصد وضعیت هستیم.

فرشیدی ادامه داد: در همین راستا ۱۰۰ تخت معمولی و ۱۰ تخت آی‌سی‌یو دیگر نیز آماده‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه هرمزگان در اوج بیماری کرونا قرار دارد، اضافه کرد: عمده بیماران در بندرعباس هستند و بخش مهمی از هزینه‌های درمانی استان از سوی خیران تامین می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده روند افت بیماری شروع و در نیمه مردادماه به وضعیت پایداری برسیم.

فرشیدی گفت: بررسی‌های نشان می‌دهند در نیمه خردادماه تنها ۱۷ درصد از مردم از ماسک استفاده می‌کردند که این رقم در حال حاضر به ۷۵ درصد رسیده است.

وی بیان کرد: تا کنون ۱۰ الی ۱۵ درصد از مردم هرمزگان به کووید-۱۹ مبتلا و علائم بیماری را بروز داده‌اند.

وی با تجلیل از خدمات کادر درمانی، تاکید کرد: همچنان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از تجمعات انسانی و استفاده از ماسک مهمترین توصیه‌ ما به مردم است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها