14

مهر

1403


اقتصادی

24 تیر 1399 19:34 0 کامنت

یکی از مهمترین طرح های در دست اجرا در هرمزگان پروژه آب شیرین کن یکصد هزار مترمکعبی است که اشتغالزایی غیرمستقیم دو هزار نفری (صنایع منطقه) از جمله مهمترین مزایای اجرای آن است.

به گزارش صبح ساحل، استاندار هرمزگان عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله دوم آب شیرین کن یکصدهزار مترمکعبی شهر بندرعباس پایان هفته جاری با حضور مستقیم معاون امور آب و آبفا وزارت نیرو و توسط رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس به بهره برداری می رسد.

فریدون همتی ادامه داد: طرح آب شیرین کن بندرعباس بزرگترین پروژه شیرین سازی آب دریا در سطح کشور است که با استفاده از توان فنی و مهندسی داخلی و با تدبیر دولت امید و سیاست وزارت نیرو مبنی بر ایجاد منابع آبی پایدار در شهرهای ساحلی اجرا شده است.

وی افزود: مرحله اول این طرح با ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب در شبانه روز در آذرماه سال ۹۷ وارد مدار تولید شد و تیرماه امسال نیز فاز دوم آن به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب و سرمایه ای افزون بر ۴ هزار میلیارد ریال بهره برداری می شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اینکه ۹۰ درصد تجهیزات آب شیرین کن بندرعباس خریدار ی شده است، با بهره برداری از مرحله نهایی این طرح تا پایان شش ماهه دوم امسال، شاهد انتقال آب با کیفیت به مخازن ذخیره آب داماهی و توزیع همگن آب در شهر های بندرعباس، بندر خمیر و روستاهای مسیر خواهیم بود.

پنجشنبه هفته جاری طرحهای بزرگ صنعت آب و برق در استان هرمزگان به ارزش ۲۷ هزار میلیارد ریال با حضور حجت الاسلام والمسلمین روحانی رییس جمهوری از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس بهره برداری می شود.

منبع: ایرنا

دیدگاه ها (0)
img