12

مهر

1403


اجتماعی

28 تیر 1399 10:52 0 کامنت

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بارش‌های رگباری همراه با رعد وبرق که از چهارشنبه هفته گذشته براثر پدیده مونسونی مناطق شرقی استان را فراگرفته تا فردا یکشنبه ادامه دارد.

به گزارش صبح ساحل، کیانوش عارفی روز شنبه افزود: در ساعت بعداز ظهر امروز شنبه وفردا یکشنبه در ارتفاعات هرمزگان همچنان شرایط بارش‌های رگباری مهیا خواهد بود، که توصیه می‌شود از قرارگیری درحریم رودخانه‌های فصلی وصعود به مناطق مرتفع استان خودداری شود.

وی بیان داشت: همچنین در این روز (شنبه) در مناطق دریایی در ساعاتی افزایش سرعت ورزش بادهای جنوب شرقی در محدوده ۳۰ تا ۴۴ کیلومتر بر ساعت خواهیم داشت که در برخی نقاط از تنگه هرمز و دریای عمان بویژه در ساعت بعد از ظهر سبب نامساعد شدن شرایط دریا خواهد شد.

معاون هواشناسی هرمزگانف باتوجه به اینکه افزایش ارتفاع موج در شرق تنگه هرمز و دریای عمان در این دو روز (شنبه و یکشنبه) تا ۱۳۰ سانتیمتر می‌رسد؛ توصیه کرد: شناورهای سبک وصیادی از رفت وآمدهای دریایی در این محدوده‌ها خودداری کنند و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

عارفی ادامه داد: از لحاظ دمایی نیز امروز شنبه شرایط دمایی در هرمزگان تغییری نخواهدداشت اما فردا یکشنبه دربرخی نقاط استان کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

منبع: ایرنا

دیدگاه ها (0)
img