13

مهر

1403


ورزشی

01 مرداد 1399 09:58 0 کامنت

درسال گذشته بیش از ۲۱ هزار نفر جوان هرمزگانی از تسهیلات ازدواج استفاده نمودند.

به گزارش صبح ساحل، محمودرضاامیاری ضمن تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهارداشت: به مناسبت هفته ازدواج از سوی وزارت ورزش وجوانان مقررشد پویش (ازدواج جوانان با همراهی خیران)با رعایت پروتکل بهداشتی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در اجرای برنامه ها و انجام خدمات رایگان مشاوره در سطح استان ها صورت گیرد.
وی افزود: در سال ۹۸ استان هرمزگان بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ واقعه ازدواج بود که بالغ بر ۲۱ هزار نفر نیز در سال ۹۸ موفق به استفاده ازتسهیلات ازدواج شدند.
وی بیان داشت: میزان تسهیلات پرداختی در سال ۹۸ را بالغ بر شش هزار و ۳۷۰ میلیون ریال ومیانگین سن ازدواج در آقایان ۲۶ سال و در خانم ها ۲۲ سال بوده است.
متولی ورزش وجوانان بیان نمود: ارائه خدمات مشاوره رایگان در حوزه مهارت های زندگی (قبل،حین و بعد از ازدواج )توسط مراکز مشاوره ازدواج، فرهنگ سازی ازدواج بدون مراسم در شرایط کنونی جامعه با تقدیر از زوجین جوان با پویش (من آسان و ساده زندگی مشترکم را آغاز می کنم )،طراحی و انتشار کلیپ ، پوستر ، برشور ، بسته فرهنگی مجازی ، در قالب پویش ازدواج جوانان با همراهی خیرین ،حضور زوجیین موفق در برنامه های صدا و سیما مرکز خلیج فارس (رسانه )،حضور خیرین حوزه ازدواج جوانان در برنامه های صدا و سیما مرکز خلیج فارس (رسانه ) ،حضور مشاورین و اساتید مجرب حوزه ازدواج و تعالی خانواده در برنامه زنده ،تهیه سه طرح در قالب سبد حمایتی جهیزیه جوانان با تخفیف ۵۰ درصد،برگزاری جشن گلریزان به منظور جمع آوری کمک های نقدی خیرین بر جوانان و زوجین نیازمند از جمله برنامه های این اداره کل می باشد که در سطح استان برگزار خواهدشد.
امیاری تصریح کرد: متقاضیان تسهیلات ازدواج در دوماهه نخست سال ۹۹ بالغ بر شش هزار و ۸۶۶ نفر بوده است که از این میزان تاکنون بالغ بر ۸۹۰ نفر موفق به اخذ این تسهیلات شده اند.
یکم مردادماه با آغاز اول ماه ذیحجه و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) تا هفتم مرداد به مدت یک هفته به عنوان هفته ازدواج نامگذاری شده است.

دیدگاه ها (0)
img