مدیرکل ورزش وجوانان خبر داد:

۲۱ هزارنفر تسهیلات ازدواج دریافت نمودند



درسال گذشته بیش از ۲۱ هزار نفر جوان هرمزگانی از تسهیلات ازدواج استفاده نمودند.

به گزارش صبح ساحل، محمودرضاامیاری ضمن تبریک به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اظهارداشت: به مناسبت هفته ازدواج از سوی وزارت ورزش وجوانان مقررشد پویش (ازدواج جوانان با همراهی خیران)با رعایت پروتکل بهداشتی و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در اجرای برنامه ها و انجام خدمات رایگان مشاوره در سطح استان ها صورت گیرد.
وی افزود: در سال ۹۸ استان هرمزگان بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ واقعه ازدواج بود که بالغ بر ۲۱ هزار نفر نیز در سال ۹۸ موفق به استفاده ازتسهیلات ازدواج شدند.
وی بیان داشت: میزان تسهیلات پرداختی در سال ۹۸ را بالغ بر شش هزار و ۳۷۰ میلیون ریال ومیانگین سن ازدواج در آقایان ۲۶ سال و در خانم ها ۲۲ سال بوده است.
متولی ورزش وجوانان بیان نمود: ارائه خدمات مشاوره رایگان در حوزه مهارت های زندگی (قبل،حین و بعد از ازدواج )توسط مراکز مشاوره ازدواج، فرهنگ سازی ازدواج بدون مراسم در شرایط کنونی جامعه با تقدیر از زوجین جوان با پویش (من آسان و ساده زندگی مشترکم را آغاز می کنم )،طراحی و انتشار کلیپ ، پوستر ، برشور ، بسته فرهنگی مجازی ، در قالب پویش ازدواج جوانان با همراهی خیرین ،حضور زوجیین موفق در برنامه های صدا و سیما مرکز خلیج فارس (رسانه )،حضور خیرین حوزه ازدواج جوانان در برنامه های صدا و سیما مرکز خلیج فارس (رسانه ) ،حضور مشاورین و اساتید مجرب حوزه ازدواج و تعالی خانواده در برنامه زنده ،تهیه سه طرح در قالب سبد حمایتی جهیزیه جوانان با تخفیف ۵۰ درصد،برگزاری جشن گلریزان به منظور جمع آوری کمک های نقدی خیرین بر جوانان و زوجین نیازمند از جمله برنامه های این اداره کل می باشد که در سطح استان برگزار خواهدشد.
امیاری تصریح کرد: متقاضیان تسهیلات ازدواج در دوماهه نخست سال ۹۹ بالغ بر شش هزار و ۸۶۶ نفر بوده است که از این میزان تاکنون بالغ بر ۸۹۰ نفر موفق به اخذ این تسهیلات شده اند.
یکم مردادماه با آغاز اول ماه ذیحجه و سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه (س) تا هفتم مرداد به مدت یک هفته به عنوان هفته ازدواج نامگذاری شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها