اخطار استاندار به پیمانکار شهرداری بندرعباس/ فسخ قرارداد پیمانکاری دو پروژه ورزشی هرمزگان



در جلسه شورای فنی استان هرمزگان با تصویب اعضا، قرارداد پیمانکاری دو پروژه ورزشی فسخ و اعمال ماده ۴۶ شد.

به گزارش صبح ساحل، استاندار هرمزگان روز گذشته(یازدهم مردادماه) در شورای فنی استان هرمزگان، گفت: در این جلسه موضوع قرارداد سالن ورزشی رضوان بندرعباس با اعتبار ۵۷۰ میلیون تومان و سالن ورزشی کرگان میناب با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومان که از سال ۹۴ عملیات اجرایی آنها آغاز شده بود به دلیل طولانی شدن و ترک اجرای پروژه ضمن اخطار مکرر و اقدام قانونی، بررسی و فسخ شد.

فریدون همتی افزود: اجرای این دو پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ و ۶۰ درصدی توسط پیمانکار رها شده بود که بازگشت خسارت های وارده از طریق قانون در حال پیگیری است و واگذاری هرگونه پروژه ای به این شرکت دیگر امکانپذیر نخواهد بود.

وی با قدردانی از پیمانکارانی که علیرغم مطالبات از دولت و هزینه کرد شخصی، به تعهدات خود به خوبی عمل می کنند اضافه کرد: با پیمانکارانی که ناموفق عمل کرده و باعث هدر رفت بیت المال شده اند مطابق مقررات با آنها انجام می شود تا از این پس هم دستگاه و هم پیمانکار وظیفه خود را در چارچوب شرح قراردادی که منعقد شده به لحاظ زمانی، کیفیت و مبلغ قرارداد رعایت کند و در پی آن خدمتی به مردم و جامعه داده شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: پیمانکاران باید نسبت به اجرای پروژه ها احساس مسئولیت کنند.

آبگرفتگی معابر و خیابان های شهر بندرعباس در زمان بارندگی ها یکی از مشکلات مهم شهری است که استاندار هرمزگان دستور علل و بررسی این موضوع را در شورای فنی صادر کرده بود.

همتی با اشاره به اینکه گزارش نحوه و روند عملکرد اجرایی پروژه جمع آوری و دفع آبهای سطحی شهر بندرعباس بررسی شده است، تصریح کرد: با توجه به بارندگی های دوسال اخیر  و آبگرفتگی های سطح شهر در سال گذشته،  محرز شد که اجرای این پروژه دقیق نبوده و نتوانسته مشکل شهر را رفع کند.

وی تصریح کرد: آبگرفتگی شهر مردم را بسیار اذیت می کرد و تحمل این موضوع برایمان بسیار سخت بود به همین دلیل بررسی جدی این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

همتی افزود: پس از مشخص شدن قصور در اجرای پروژه، مصوب شد شهرداری به عنوان کارفرما و مجری و مشاور طرح در زمان معین نسبت به اصلاح ایرادات طرح اقدام نمایند و در غیر اینصورت از طریق قانون و دستگاه قضا برخورد لازم انجام شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها