12

مهر

1403


حوادث

05 مرداد 1392 09:22 0 کامنت

صبح ساحل، حوادث _ معاون عملیات فرماندهی انتظامی هرمزگان گفت: در چهار ماه نخست سال جاری، 77 هزارو 866بار زنگ تلفن های مرکز فوریت های پلیسی 110 هرمزگان به صدا در آمد که  45هزارو 39 فقره  از مجموع این تماس ها،عملیاتی و 26 هزارو 250 فقره از تماس ها توسط کارشناسان پلیس راهنمایی شده است.

 

سرهنگ عبدالله حسن زاده در جمع خبرنگاران ، تماس ها غیر قابل رسیدگی شهروندان را 6هزارو 577 فقره  نام برد.وی با اشاره به شعار سرعت عمل و صحت عمل و دقت عمل در پلیس 110اظهار داشت:  65درصد تماس ها از  77 هزارو 866مورد، مربوط به شهروندان  بندرعباس، 7درصد  میناب، 6درصد قشم، 4درصد رودان، 3درصد حاجی آباد ، 2درصد لنگه و ...است.سرهنگ حسن زاده در این مدت یاد شده کاربران سایت مرکز کنترل فرماندهی هرمزگان از شهروندان در خصوص رضایتمندی آنان از عملکرد ماموران 110 تماس حاصل کردند که فقط 4 درصد ( 95 فقره)  از ارائه خدمات پلیس اعلام نارضایتی نمودنداین آمار در مدت مشابه سال قبل 109 فقره بوده است.  وی  این را هم اضافه کرد که  از این 4 درصد نارضایتی،  8/1دهم درصد خطای واحد عمل کننده،  7دهم درصد خطای اپراتور ، 4/2دهم درصد حضور واحدهای گشت در صحنه به ثبت رسیده است.

 

  20تا 25درصد تماسها در روز مربوط به تصادفات

 

"روزانه 20 تا 25درصد تماسها مربوط به تصادفات است که همه تصادفات قابل پی گیری نیست".  معاون عملیات فرماندهی انتظامی هرمزگان با بیان این خبر گفت: در تصادفاتی که خسارت تا سقف بیش از  3 میلیون باشد، احتیاجی به ترسیم کروکی نیست و  از مردم تقاضامندیم در صورت بروز تصادفات کوچک از راه بندان و توقف در وسط معابر جلوگیری کنند.سرهنگ حسن زاده ادامه داد:البته استفاده از این سقف مشمول داشتن بیمه نامه دو طرف و عدم شکایت طرفین است و طرفین به شرط اینکه مدارکشان کامل، وسیله نقلیه آنها سبک باشد، طرفین، مقصرین را باور داشته باشند، تصادف خسارتی باشد، با دنده عقب تصادف نکرده باشند، بیش از دو وسیله نباشند نیاز به حضور افسر راهنمایی و رانندگی نیست.وی افزود: با این شروط آنها خود به بیمه گذار مراجعه کنند

 

.سرهنگ حسن زاده از کاهش 6 درصدی کل تصادفات، 13درصدی متوفیان با 166 نفر و افزایش 6درصدی مصدومان با هزارو 721 نفر از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه سال جاری خواند.

 

این مسئول انتظامی ضمن قدردانی از تعامل خوب شهروندان با پلیس در شناسایی و کشف جرم، از آنان خواست هر گونه انتقاد و پیشنهاد خود را از طریق پیام کوتاه سامانه 300051110 ارسال و یا ضمن تماس با تلفن 197 دفتر نظارت همگانی پلیس با خادمان خود در نیروی انتظامی بیش از پیش همکاری داشته باشند.

 

  کاهش 89 درصدی وقوع سرقت

 

 معاون عملیات پلیس هرمزگان در ادامه از کاهش 89 درصدی وقوع سرقت،11 درصدی سرقت به عنف، 41درصدی سرقت مغازه، افزایش 23درصدی سرقت اتومبیل، کاهش 44 درصدی وقوع قتل وکاهش 19 درصدی شرارت و چاقوکشی مطالبی ایراد کرد. سرهنگ حسن زاده گفت: در این 4 ماه نخست سال جاری، در خصوص کشف جرائم با افزایش 3درصدی کل کشفیات روبرو بودیم که 62درصد وقوع جرایم کشف شده است. وی به افزایش30درصدی کشفیات مواد مخدر، 69درصدی کشفیات سوخت قاچاق و3 برابری کشفیات مشروبات الکلی داخلی و همچنین به افزایش دستگیری 22 درصدی اشاره کرد.

 

 اجرای 73 طرح توسط پلیس هرمزگان

 

سرهنگ حسن زاده با بیان اینکه طی 3 ماهه امسال 73 طرح عملیاتی در حوزه‌های مختلف پلیس تخصصی استان اجرایی شد، گفت: این معاونت بازو و توان اجرایی فرماندهی انتظامی استان است.

 

وی تصریح کرد: مشارکت مردم در اجرای طرح‌های عملیاتی پلیس می‌تواند زمینه موفقیت عملیات‌ها و نتایج خوب آن را در پی داشته باشد.سرهنگ حسن زاده  با بیان توصیه‌ها و هشدارهای مختلف امنیتی، از مردم درخواست کرد با جدی گرفتن این توصیه‌ها، بستر وقوع جرم  را برای افراد سود جو فراهم نکنند.

 

دیدگاه ها (0)
img