12

مهر

1403


ورزشی

05 مرداد 1392 09:22 0 کامنت

 صبح ساحل، ورزشی _ لیگ برتر استارت خوردولیگ یک هم در راه است. لیگی که فصل گذشته دستخوش حوادث متعددی از جمله تبانی بود.البته این دلیلی نیست که نگاه منفی به این لیگ داشته باشیم. اگر لیگ به این حال روز افتاده به خاطر کم توجهی بوده و وقتی نسبت به چیزی بی توجه باشیم اتفاقات ناگوار دور از ذهن نیست.این فصل هم فصل سختی برای تیم های لیگ یکی خواهد بود چون چهار تیم از لیگ برتر به لیگ یک سقوط کرده اند و سهمیه صعود 5/2 تیم است. به واقع می توان گفت دو تیم که جدال تیم دسته اولی با تیم لیگ برتری جدال نا برابری است. در این فصل از بازی ها 26 تیم حضور دارند که در دو گروه 13 تیمی با هم رقابت خواهند کرد. تیم های قهرمان مستقیم به لیگ برتر صعود می کنند و برنده تیم های دوم هم باید به مصاف تیم چهاردهم لیگ برتر برود. با سقوط چهار تیم از هر گروه تعداد تیم های حاضر در این لیگ برای فصل آتی به 22 تیم می رسد. توضیح دیگر این که در بازی های این فصل هر هفته دو تیم استراحت می کنند.جنگ میثاقیان، قاسمپور، کاظمی، بگوویچ، ضیایی  برای صعود به لیگ برترلیگ یک را در فصل آتی به رقابت جذابی تبدیل خواهد کرد. کادر فنی تیم های حاضر در این فصل را می توان این گونه نام برد.

 شهرداری بندرعباس: سرمربی : محمد امین چرخنده :  شهرداری بندرعباس  هر ساله هزینه  های زیادی می کند اما از صعود به لیگ برتر باز می ماند و این همواره تکرار می شود. این تیم در این فصل قصددارتا با بازیکنان بومی بیشتری پا به این رقابت ها بگذاردتابلکه لیگ برتری شود.

 آلومینیوم هرمزگان:  سرمربی ؟ :  طوفان زرد هرمزگان تلاش زیادی داشت تا لیگ برتری شود وبه این مهم هم دست یافت.نماینده هرمزگان سال گذشته با برنامه ریزی غلط فدراسیون با لیگ برتر خداحافظی کرد اما در تلاش است که دراین فصل دوباره لیگ برتری شود. آلومینیوم هنوز در کش و قوس جذب سرمربی است ولی گفته می شود پس از پیوستن میثاقیان به تیم شاندیزمشهد  پرویز مظلومی گزینه اول و آخر این تیم است.

  مس سرچشمه (شاندیز مشهد): سرمربی: اکبر میثاقیان: پدیده شاندیز امتیاز  تیم مس سرچشمه  را خریداری کرده است. با این حساب تعداد نمایندگان مشهد به سه تیم می رسد.

 نفت مسجد سلیمان:سرمربی: داریوش یزدی نفت با مربی ای استارت زده که فصل گذشته با ملی حفاری به دسته پائین تر سقوط کرد.

 الوند همدان:سرمربی رضا طلایی منش:تمدید قرارداد رضا طلایی بهترین کار ممکن بود چون فصل گذشته الوند نتایج خوبی با این مربی گرفت.

 گل گهر سیرجان:سرمربی : قاسم شهبا:قاسم شهبا برای گل گهر مثل شاغلام است برای فجر. اگر هم مربی دیگری را انتخاب کند سر آخر می رسد به شهبا.

 ابومسلم خراسان : سرمربی عباس چمنیان: سرمربی ابومسلم  قبلا مربی شهرداری یاسوج در لیگ یک بوده است.

 سنگ آهن بافق: سنگ آهن دیگر تیم داری نخواهد کرد. البته قرار است یک و نیم میلیارد تومان به این تیم کمک کند.

 نساجی مازندران: سرمربی : یونس گرائیلی:نساجی هفته هاست استارت زده اما تازمانی که قادر به رفع مشکلات مالی خود نباشد صعود نخواهد کرد.

 داماش تهران: سرمربی : علیرضا امامی فر: تکرار قرارداد علیرضا امامی فر پاداشی بود که به این مربی جوان به خاطر حفظ تیم داده شد.

 استقلال اهواز: سرمربی : داوود مهابادی: طبیعتا داوود مهابادی در استقلال اهواز هم صعود را دنبال خواهد کرد. جای این تیم در لیگ برترخالی است.

 شهرداری یاسوج: سرمربی : جواد زرینچه:

جواد زرینچه همواره در تیم های دسته اولی خوب نتیجه گرفته اما هیچ گاه به خط پایان نرسیده است.

 راهیان کرمانشاه:  سرمربی : ؟ راهیان در حال تمرین با ادموند یونان پوریان و جذب بازیکن است. البته این وظیفه هر ساله این مربی است.

نیروی زمینی: سرمربی:  آقازاده: نیروی زمینی هر سال به یک مربی می رسد و امسال نوبت این مربی تحصیلکرده است که خودی نشان دهد.

 ایرانجوان بوشهر: سرمربی : غلامرضا دلگرم:غلامرضا دلگرم از مربیان خوب بومی به شمار می رود که مبنا را توجه به نیروهای بومی قرار داده است.

 سایپا شمال:سایپا شمال در تلاش است امتیاز خود را واگذار کند. شاید این ترفندی باشد برای جذب سرمایه.

 فولاد یزد: سرمربی:مهدی دینورزاده:فولاد یزد به زحمت در لیگ یک ماند و حال با حفظ سرمربی می خواهد صعود به لیگ برتر را دنبال کند.

 مس رفسنجان:سرمربی:وینگو بگوویچ:وینگو اگر چه در این سال ها هیچ گاه در تیم های دسته اولی به موفقیتی دست نیافته اما همواره تیم دارد.

 گهر دورود:گهر به دنبال جذب اسپانسر است و مادامی که موفق به جذب اسپانسر نشود طبیعتا نخواهد توانست مربی انتخاب کند .

 صنعت نفت آبادان : سرمربی : ابراهیم قاسمپور:صنعت نفت به موقع استارت زد و همه نفرات مورد دلخواه ابراهیم قاسمپور را جذب کرد.

 پیکان تهران: سرمربی:فرهاد کاظمی:فرهاد کاظمی پیکان را بست. او همواره  پیکان را به لیگ برتر رهنمون کرده و به نوعی به دنبال هت تریک است.

 پاس همدان: پاس یک خروار بدهی دارد. طبیعتا این استارت باشگاه را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

 مس سونگون ورزقان: سرمربی: اسماعیل حلالی:این اولین تجربه جدی اسماعیل حلالی است. البته مس هم اولین فصلی است که حضور در لیگ یک را تجربه خواهد کرد.

 نفت و گاز گچساران: سرمربی: محمد حسین ضیایی: نفت و گاز هم در اولین فصل حضور در لیگ یک هزینه های زیادی را متحمل شده و گویی به دنبال صعود است.

 گیتی پسند اصفهان: سرمربی: ساموئل داربینیان: گیتی پسند هم همانند مس سونگون و نفت و گاز به تازگی به لیگ یک صعود کرده است و با مربی ای می آید که معرف همه است.

 سیاه جامگان مشهد: سرمربی: رضا مهاجری:سیاه جامگان با توجه به این که با رضا مهاجری به لیگ یک صعود کرده این مربی را حفظ کرده است.

دیدگاه ها (0)
img